۳ روش بازاریابی آنلاین

 بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketting) روشی قدرتمند برای جذب مشتریان و مخاطبان در یک کسب و کار است که منجر به هدایت کاربران به سمت وبسایت و تجارت شما می‌شود. این روش نوعی از بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود که شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی جهت دستیابی به اهداف تجارت می‌باشد. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی فعالیت‌هایی مانند نوشتن متن و به روزرسانی تصاویر، فیلم‌ها و سایر محتویاتی را در بر می‌گیرد که باعث ایجاد یک عکس‌العمل در مخاطبان یا مشتریان احتمالی در شبکه‌های اجتماعی می‌شود. در واقع با اجرای صحیح و کاربردی کمپین‌های تبلیغاتی می‌توان پیام تبلیغاتی خود را به سرعت از طریق کاربران به اشتراک گذاشت و مخاطبان بسیاری را به سمت خود جذب کرد. اما ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی بدون یک برنامه‌ی مشخص و تعیین اهداف، مخاطبان و پیام تبلیغاتی نمی‌تواند موفقیت‌آمیز باشد. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و در نهایت تحلیل تخصصی نتایج به‌دست آمده، می‌توان به افزایش ترافیک وبسایت، برندسازی، دریافت بازخورد و ارتباط موثر با مشتریان، جذب مشتری و توسعه کسب و کار دست یافت.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) از زمان معرفی اینترنت به جهان تبدیل به یک ابزار ضروری برای کسب و کارها شده و اساسا به معنی استفاده از ایمیل برای ارتقاء محصولات یا خدمات است، اما در تعریفی دقیق‌تر می‌توان گفت از ایمیل مارکتینگ برای توسعه روابط با مشتریان استفاده می‌شود و با استفاده از شخصی سازی بازاریابی ایمیلی می‌توان گروه‌های خاصی از مشتریان را هدف قرار داد و از این طریق پیام‌های بازاریابی خود را به مشتریان رساند. در واقع بازاریابی ایمیلی بخشی از بازاریابی اینترنتی بوده که شامل بازاریابی آنلاین از طریق وب سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و غیره می‌شود. اما استفاده غیر اصولی از این روش می‌تواند تاثیراتی منفی از خدمات بر روی مخاطبان گذاشته و در دراز مدت موجب بدنامی برند و کاهش فروش شود. در مقابل استفاده اصولی و اجرای صحیح ایمیل مارکتینگ می‌تواند جایگاه برند را در ذهن مخاطبان تثبیت کرده و موجب افزایش فروش و وفاداری مشتریان شود. هزینه ایمیل مارکتینگ بسیار معقول بوده و روشی ارزان به شمار می‌آید که چه خود آن را انجام دهید یا انجام آن را به یک آژانس تبلیغاتی بسپارید، در هر صورت این روش مشتریان و مخاطبان بسیاری را همچون دیگر روش‌های بازاریابی مدرن به سوی شما می‌کشاند. از دیگر مزایای این روش قابلیت گزارش‌دهی و ارائه تحلیل‌هایی همچون نرخ کلیک، نرخ باز کردن، نرخ پرش و ... است که در صورت نیاز با استفاده از این اطلاعات می‌توان نسبت به تغییرات منفی واکنش نشان داد و استراتژی خود را تغییر داد. بنابراین بازاریابی ایمیل یک مولفه حیاتی در بسیاری از کسب و کارها می‌باشد و از آنجایی که تنظیم و اجرای یک کمپین بازاریابی ایمیل بسیار آسان است، این روش برای کسب و کارهای کوچک نیز مناسب است.

تبليغات گوگل

تبليغات گوگل (google adwords)  توسط  گوگل برای بازاريابی خدمات كاربران در موتورهای جستجوی گوگل  و سایت‌های وابسته به  آن ارائه شده‌است. در اين سرويس تبليغ كنندگان می‌توانند بر روی کلیدواژه‌های مورد نظر خود  سرمایه گذاری کنند تا تبلیغات آن ها در نتایج جستجو دیده شود. در تبليغات گوگل لينك‌هایی در ابتدا و انتهای نتایج جستجوی گوگل نمايش داده می‌شوند که با مابقی لینک ها متفاوت است و در کنار آنها گزینه Ad نوشته شده‌است. اين وجه تمايز باعث تاثير بر روی كاربران و کلیک آنها بر روی لینک شما می‌شود و در این نوع تبلیغ تنها زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربر بر روی تبلیغتان کلیک کرده‌باشد. در واقع كسانی كه از طريق گوگل ادوردز به سايت شما وارد می‌شوند، به خوبی می دانند که بر روی تبلیغ کلیک می کنند و به دنبال خرید محصول یا خدمات موردنیاز خود هستند و به اين ترتيب شما بازدیدکنندگان خاص و هدفمندی را از طریق ادوردز وارد سایتان كرده‌ايد. اما تبليغات گوگل به همين سادگی نبوده وبدون مدیریت درست قادر نخواهید بود از بودجه خود به خوبی استفاده کنید و نتایج خوبی بدست آورید. اگر می خواهید از گوگل ادوردز استفاده کنید و نمی دانید از کجا باید کار خود را شروع کنید، باید با مديريت درست اين تبليغات، كسب و كارتان را به كاربران معرفی نموده و مشتريان هدفمند را به سايت خود هدایت نمایید.