تبليغات گوگل يا ادوردز چيست | گوگل ادوردز چه فايده اي دارد

جستجوکننده‌ها قصد خريد دارند


عموم افرادي که در اينترنت مواردي را جستجو مي‌کنند به دنبال چيزي هستند. به طور مثال وقتي يک نفر در گوگل کلمه‌ي «رستوران‌هاي شيراز» را جستجو مي‌کند به احتمال خيلي زياد دنبال آدرس يک رستوران خوب در نزديک محل سکونتش مي‌باشد تا در آن جا غذايي بخورد. اين جستجوها به جستجوي لوکال يا محلي معروفند. حالا رستوران‌هايي در شيراز مي‌توانند در ازاي پرداخت مبلغي خود را در کليدواژه‌هاي مربوط به رستوران و شيراز در صدر فهرست گوگل قرار دهند و به راحتي مي‌توانند با اين تبليغات خود را به افرادي که به خدمات خاصي نياز دارند. معرفي کنند. مي‌توانيد تبليغات گوگل را با فيسبوک مقايسه کنيد. افرادي که در فيسبوک فعاليت دارند به دنبال ديدن عکس‌هاي دوستان و آشنايان هستند و پست‌هاي شخصي مي‌گذارند و مسلما کسي در فيسبوک دنبال رستوران‌هاي شيراز نمي‌گردد. و به همين دليل ساده، هدف قرار دادن اين کاربران سخت است. اما در گوگل همه به دنبال چيزي هستند و تبليغات مي‌تواند براي آن‌ها در بسياري از مواقع مفيد باشد تا راحت‌تر بتوانند ديده شوند.
 

تبليغات گوگل

 

براي شروع يک تبليغات گوگلي ابتدا نياز به يک اکانت گوگل ادوردز مي باشد ، پس از اينکه حساب شما شارژ شد شما مي توانيد تبليغات کليکي گوگل خود را شروع کنيد. نمايش تبليغات گوگل به مشتريان شما رايگان مي‌باشد، يعني زماني که مشتري کلمات کليدي شما را سرچ مي‌کنند و تبليغ شما را مشاهده مي‌کنند تا اينجاي کار براي شما هيچ هزينه‌اي ندارد و فقط زماني براي شما هزينه خواهد داشت که مشتري بر روي تبليغ شما کليک کند و وارد سايت شما شود. بسياري از صاحبان کسب و کار (که برخي از آنها مشتريان و دوستان ما هستند) به محض اينکه شروع به کسب درآمد مي کنند به فکر سرمايه گذاري در فعاليت هاي مختلف مي افتند. برخي از آنها عقيده دارند خريد و فروش مسکن گزينه خوبي براي سرمايه گذاري است. برخي ديگر اعتقاد دارند خريد و فروش خودرو مي تواند سرمايه آنها را دو چندان کند يا حتي برخي از آنها به فکر پايه گذاري تجارت جديدي مي افتند
گوگل تبليغاتي را که در نتايج جستجو در google.com ظاهر مي شود با استفاده از Google AdWords يا تبليغات که در وب سايت هاي ديگر از طريق شبکه هاي نمايشي و برنامه AdSense Google ظاهر مي شود، ارائه مي دهد. تبليغات Google يک استراتژي بازاريابي عالي براي صاحبان کسب و کارهاي کوچک است. شما مي توانيد يک آگهي براي کسب و کار خود را به افرادي بسياري که در جستجوي خدمات کسب و کار شما در آن لحظه و در منطقه شما هستند را نشان مي دهد. اين نوع هدف گيري بيشتر  براي صاحبان کسب و کار کوچک است که مي خواهند در Google تبليغ کنند

تبليغات کليکي گوگل چگونه کار مي کند؟

همانطور که متوجه شديد در تبليغات کليکي گوگل هر بار که بر آگهي شما کليک شود، بازديد کننده اي براي وب سايت شما فرستاده مي شود و شما بايد به موتور جستجو گوگل هزينه اي پرداخت کنيد. هنگامي که تبليغات کليکي گوگل به درستي کار کند، هزينه اي که مي پردازيد اهميت زيادي نخواهد داشت، زيرا بازديد بيشتر، از آنچه براي تبليغ هزينه مي کنيد با ارزش تر است. براي مثال اگر براي يک کليک 0.1 دلار يا هزينه ريالي آن را پرداخت کنيد، ممکن است در قبال آن بازديد کننده اي که دريافت مي کنيد يک خريد با هزينه 20 برابري از شما داشته باشد. به اين ترتيب شما يک سود سنگين را مي توانيد به دست آوريد. سود گوگل از تبليغات کليکي، 32 ميليارد دلار برآورد شده است. اما سود کلي تبليغ کننده گان در گوگل چندين برابر اين مبلغ است. در ادامه يک روند ده مرحله اي براي تبليغات در Google را خواهيم گفت: 

  • اهداف را محاسبه کنيد.
  • مخاطبين خود را تعيين کنيد.
  • کلمه کليدي را تحقيق کنيد.
  • بودجه و پيشنهادات را تنظيم کنيد.
  • حساب کاربري بهينه خود را ايجاد کنيد.
  • تبليغات با کارايي بالا را بنويسيد.
  • صفحات هدف (landing pages ) ايجاد کنيد.
  • در پياده سازي به نرخ انتقال به وب سايت هاي ديگر توجه کنيد.
  • ليست هاي بازاريابي خود را رشد دهيد.
  • عادت هاي خود را بهينه کنيد.

آيا گوگل ادز کارساز و موثر است؟

در صورتي که تبليغات گوگل ادز به درستي تنظيم، راه اندازي و مديريت شوند در بيشتر کسب و کارها مي‌تواند مفيد و کارساز باشد. انتخاب کلمات کليدي درست، تنظيم هزينه درست براي کلمات، تنظيمات صحيح براي هدف قرار دادن صحيح کاربران هدف، نوشتن تبليغات جذاب و هدفمند، انتقال صحيح کاربران به صفحات سايت و در نهايت سياست درست و هدفمند در سايت براي جذب کاربران از جمله مواردي هستند که مي توانند تاثير مستقيمي بر تاثيرگذار بودن تبليغات ادوردز داشته باشند. متاسفانه برخي از افراد به دليل اطلاعات کم استفاده نادرستي از ادوردز مي کنند و به اين نتيجه مي رسند که اين تبليغات به صرفه نيست. استفاده از راهنمايي هاي يک مشاور تبليغاتي ادوردز مي تواند نظر اين افراد را به کلي تغيير دهد  

تبليغ در گوگل بهتر است يا سئو

سئو و بهينه سازي سايت يکي از مرسوم‌ترين روش‌هاي بازاريابي براي تجارت‌هاي اينترنتي است و يک سرمايه‌گذاري مطمئن و طولاني‌مدت براي جذب کاربران از طريق جستجو به حساب مي‌آيد. اما تنها روش جذب کاربران جستجو نيست. در مقابلِ راهکار بهينه‌سازي، گزين? تبليغات گوگل وجود دارد که از روش هاي زود بازده و سريع براي جذب مخاطبان بيشتر براي يک وب‌سايت يا فروشگاه اينترنتي است. هر دوي اين روش‌ها هم به شدّت در آمار و درآمد شما موثر هستند. چرا؟ چون کاربري که محصولات و خدمات شما را در گوگل جستجو مي‌کند، يک مشتري بالقوه برايتان محسوب مي‌شويد و شما با حضور پر رنگ در صفح? نتايج مي‌توانيد به راحتي او را جذب خود نماييد. همين ويژگي است که باعث تاثير بيشتر جستجو نسبت به ساير روش‌هاي بازاريابي شده است. در بازاريابيِ جستجو، اين شما نيستيد که به دنبال مشتري مي‌رويد. بلکه مشتريست که به دنبال شما مي‌آيد. پس فقط لازم است مطمئن شويد که شما را پيدا مي‌کند.
بهترين راهکار، استفاده ترکيبي از سئو و گوگل ادوردز براي نگهداري برند در نتايج بالاي صفحات جستجو است. حتي اگر رتبه و موقعيت بالايي در نتايج طبيعي گوگل داشته باشيد باز هم براي هدف قرار دادن کاربراني که ممکن است با برند شما آشنا نباشند بايد از ادوردز نيز استفاده کنيد. خوب حالا که ايده کلي در مورد ادوردز و سئو به دست آورده ايد در ادامه سعي مي کنيم، برخي از فاکتورهايي که به هنگام تصميم گيري در مورد اختصاص منابع براي سئو و ادوردز بايد مدنظر داشته باشيد را بيان کنيم:
براي اينکه بتوانيد نتايج حاصل از فرايند سئو را مشاهده کنيد بايد زمان زيادي نسبت به گوگل ادودرز منتظر بمانيد اما نتيجه حاصل از سئو مي تواند رتبه بالاتري در نتايج جستجو براي برخي از کليدواژه ها داشته باشد. نتايج حاصل از گوگل ادوردز آني و فوري است اما همان طور که بيان کرديم براي مشاهده نتايج حاصل از سئو بايد مدت زمان بيشتري منتظر بمانيد.