اهميت تصاوير در سئو وب سايت| ويژگي هاي تصاوير از نظر سئو

اهميت تصاوير شما در بهينه سازي سايت و سئو

از ساده ترين روش ها براي بهبود محتواي يک صفحه استفاده از تصاوير است. فرقي نمي کند عکس، تصوير، يا آيکون، بيشتر صفحات وب داراي تصوير مي باشند. با چند ترفند آن ها به رتبه سايت شما و گرفتن بازديد بيشتر به شما کمک خواهند کرد. مشکل اساسي اينجاست که موتورهاي جستجو نمي توانند محتواي قرار گرفته شده در درون تصاوير را ببينند.
آن ها مي توانند تشخيص دهند که در صفحه شما چند تصوير وجود دارد حتي مي توانند حجم، طول و عرض آن را نيز بدست بياورند اما به محتواي اساسي که در تصوير موجود است، دسترسي ندارد. گوگل بهترين کار را با تصاوير که در صفحات وب مي بيند انجام مي دهد، البته با کمک شما.
 

هدف از بهينه سازي و سئو تصاوير

هدف اصلي از بهينه سازي تصاوير سايت، ايجاد يک سئو موفق براي موتور هاي جستجو ميباشد و از آنجايي هم که هدف اصلي موتورهاي جستجو رضايت کاربر است پس نتيجه ميگيريم که اگر در بهينه سازي تصاوير رضايت کاربران سايتمون رو جلب کرده باشيم، بدون شک رضايت موتورهاي جستجو را نيز به نحو احسنت جلب کرديم؛ در نتيجه قرار نيست ما در سئو عکس هاي سايت کار سخت و پيچيده اي انجام بديم و هيچ راز خاصي پشت پرده بحث سئو تصاوير وجود ندارد؛ بلکه تنها و تنها يک راز وجود دارد و آن هم رضايت طرفين هست.

نکات مهم در سئو تصاوير

تصاوير هر چه جذابتر باشند بهتر است. استفاده از تصاوير اينفوگرافيک بسيار مي تواند در جذب مخاطب و همچنين ماندگاري وي در وبسايتتان کمک کند.
تصوير بي کيفيت هرگز! با کيفيت کم هم هرگز! تصاويري که در وبسايت استفاده مي کنيد بايد به نسبت سايزي که در صفحه دارند رزوليشن خوب داشته باشند. مثلا تصاوير اسلايدشو معمولا در 1500 پيکسل عرض توليد مي شوند. لازم نيست اين تصوير در 3000 پيکسل توليد شود و در سايت آپلود شود فقط به دليل اينکه کيفيت بالاتري داشته باشد. هر چقدر سايز استفاده شما به جايگاه عکس در صفحه نزديکتر باشد سئو شما قويتر مي شود.
حتما تا جاي ممکن سايز تصاوير خود را کم کنيد.
تا مي توانيد از تصاويري بدون پس زمينه که عمدتا PNG هستند استفاده نکنيد زيرا اين تصاوير حجم زيادي دارند.

استخدام يک عکاس حرفه اي

بهترين و ساده ترين راه براي داشتن تصاوير مناسب و با کيفيت در سايت استفاده از يک عکاس حرفه اي مي باشد اما در عين حال اين راه ممکن است پرهزينه ترين راه نيز باشد. فوايد اين کار اين است که يک عکاس حرفه اي ديد حرفه اي نسبت به تصاوير دارد و عمومأ تصاويري توسط آنها خلق مي شود که براي کاربران جذابيت داشته و ايده هاي آنها باعث افزايش تمرکز و اعتماد کاربر نسبت به يک سايت مي شود.همانگونه که ذکر شد از بزرگترين معايب اين روش نيز مي توان به هزينه زياد استفاده از عکاسان حرفه اي اشاره کرد زيرا عکاسان حرفه اي ابزار و تجهيزات گران قيميتي را براي خلق يک عکس باکيفيت استفاده مي کنند. در صورتيکه تصميم به استخدام يک عکاس حرفه اي کرده ايد حتمأ آثار قبلي او را بررسي نماييد. در اين زمينه کاري هر شخصي داراي سبک خاصي است و ممکن است حتي سبک کاري يک عکاس بسيار حرفه اي مورد مناسبي براي شما با توجه به حوزه کاري شما نباشد.

بهينه سازي تصاوير براي موتورهاي جستجو



بهينه سازي تصاوير براي موتورهاي جستجو بسيار مهم ميباشد زيرا بهينه سازي شما در بخش هاي ديگر سئو مانند Bounce Rate و کارآيي ( Usability ) تاثير مستفيم دارد.

کلمه ي کليدي در نام فايل , توضيحات فايل و ويژگي ALT

فرمت تصاوير

گوگل ميتواند فرمت هاي  BMP, GIF, JPEG, PNG, WebP و  SVG را ايندکس کند.واقعا سخت هست که انتخاب کنيم چه فرمتي را در تصاوير قرار دهيم رايج ترين فرمت ها PNG و JPG هستند.

نامگذاري تصاوير
 

  • اگر نام فايل تصوير حاوي يک کلمه کليدي باشد، احتمال بيشتري وجود خواهد داشت که تصوير در جستجوي تصاوير خوب رنک شود.
  • نام فايل بايد محتواي تصوير را منعکس کند.
  • کلمات کليدي زيادي وارد نکنيد، زيرا پرکردن کلمات کليدي براي نام فايل تصاوير ديگر موثر نخواهند بود.
  • هنگام جداسازي کلمات، فقط بايد از خط (-)استفاده کرد، نه آندرلاين(_)، در اين صورت شما يک ساختار URL ساده خواهيد داشت، اين کار توسط گوگل نيز توصيه مي شود.
  • يک نام شسته و رفته انتخاب کنيد، زيرا اين سازماندهي تصاوير را تسهيل مي کند.
  • از نامهاي عمومي براي تصاوير خود مانند "image1.jpg", "pic.gif", "1.jpg" در صورت امکان بپرهيزيد.برخي از سايت هاي که هزاران عکس دارند ممکن است از نرم افزاري براي نام گذاري هاي اتوماتيک بهره ببرند.

از نوشتن نام خيلي طولاني براي تصاوير بپرهيزيد.
از قرار دادن کلمات کليدي در متن صفت altويا کپي و درج کردن کل متن در اين صفت بپرهيزيد.

ابعاد تصوير و ويژگي‌هاي مختلف محصولات را در نظر بگيريد

يک شيوه‌ي رايج در بازاريابي که امروزه بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد به کارگيري تصاوير متعدد از زوايا و ويژگي‌هاي مختلف محصولات است. اجازه دهيد به مثال مرسدس بنز کلاس CLA برگرديم:

شما براي فروش اين خودرو تنها به نمايش يک عکس اکتفا نمي‌کنيد، بلکه تصاويري از فضاي داخلي، قسمت عقب، جلو پنجره و پيشرانه، يک نماي بسته از رينگ چرخ‌ها و يک نماي باز سه‌بعدي از خودرو را براي معرفي در نظر مي‌گيريد. بهترين راه براي سرمايه‌گذاري بر روي اين سري عکس‌ها استفاده از تگ‌هاي Alt منحصربه‌فرد براي هر يک از تصاوير است.

استفاده از ويژگي alt براي عکس ها

Attribute ديگري که در سئوي تصاوير مهم مي باشد اتريبيوت Alt مي باشد. با استفاده از اين خصوصيت مي توانيد به موتورهاي جستجو بفهمانيد که موضوع عکس درباره چيست.
ويژگي alt يک راه عالي براي بهينه سازي براي جستجوگر هاست . يکي ديگر از مزيت هاي ويژگي alt ، اين است که اگر عکس لود نشود به جاي آن متني که در ويژگي alt نوشته ايد به نمايش در مي آيد.

از سايت هاي ديگر لينک تصوير قرار ندهيد
اين کار بسيار بد و غيرحرفه اي ميباشد چون شما در ساده ترين حالت داريد به سرور ديگر وبسايت ها فشار وارد ميکنيد.
افزونه هاي بهينه سازي و کاهش حجم تصاوير وردپرس

در حال حاضر دو افزونه wp smush و EWWW Image Optimizer بهترين گزينه براي کاهش حجم تصاوير هستند.
هر دو افزونه عملکرد مشابهي دارند و کار با آنها ساده است در نتيجه انتخاب بين آنها بيشتر سليقه اي ميباشد. ما در اين آموزش به دليل محبوبيت بيشتر و سادگي کار با افزونه wp smush به آموزش نصب و استفاده از آن ميپردازيم تا بتوانيد براحتي حجم تصاوير موجود در کتابخانه وردپرس را بدون افت کيفيت کاهش دهيد و عکس ها را از نظر سرعت بارگذاري بهينه کنيد.
Thumbnails ها را از تصوير اصلي مجزا کنيد.

در حالت ايده آل تصاوير Thumbnail بايد تا حد ممکن ساده باشند تا سرعت لود صفحات کند نشود ؛ اين بدين معني است که بايد آنها اندازه آنها را تغيير دهيد و فشرده سازي کنيد. با توجه به اينکه تصاوير در اندازه هاي بسيار کوچک مورد استفاده قرار مي گيرند مي توان تا حد زيادي از کيفيت آن صرف نظر کرد. براي اين منظور نيز مي توانيد از ويرايشگرها مانند فتوشاپ استفاده کنيد.

ادغام با شبکه هاي اجتماعي

شبکه هاي اجتماعي بدون شک نقش مهمي در بهينه سازي تصاوير وب سايت شما ايفا مي کنند، ساده ترين را ادغام تصاوير با شبکه هاي اجتماعي استفاده از کليد هاي Share  در صفحات است تا بدينوسيله به کاربران اجازه دهيد که تصاوير شما را در شبکه هاي اجتماعي به اشتراک بگذارند.