لينکدين چيست | فعاليت در لينکدين چه تاثيري بر سئو خواهد داشت

اگر نگاهي به زندگي امروزي خود بياندازيم، مي بينيم که بخش بزرگي از ساعات روز و شب ما به ابزارهاي آنلاين گوناگون اختصاص يافته است. اما تمامي اين پلتفرم ها، صرفا ابزاري براي سرگرمي نيستند و گاهي مي توان از آن ها براي مقاصد مهمتر نيز استفاده کرد. به عنوان مثال لينکدين يکي از کاربردي ترين پلتفرم هايي است که مي تواند به ابزار خوبي براي کسب و کار شما بدل شود. تنها کافيست کمي نحوه کار کردن با آن را ياد بگيريد و با بخش هاي مختلفش آشنا شويد.
در شبکه اجتماعي "فيسبوک" بيشتر افراد به دنبال دوست يابي و قرار ملاقات مي باشند و بيشتر يک شبکه اجتماعي شخصي براي افراد است، اما ما به شما شبکه اجتماعي مجازي "LinkedIn" را معرفي مي کنيم ! اين شبکه اجتماعي، براي کسب و کار حرفه اي مناسب ترين شبکه اجتماعي مجازيست!
پايه کار شبکه اجتماعي "LinkedIn" بدين گونه است که کاربران را تشويق مي کند تا يک پروفايل کاملا حرفه اي بسازند و از اين پروفايل ساخته شده مي توانند در سايت هاي دنياي مجازي به عنوان يک رزومه کاري استفاده نمايند!

ايندورس کردن در لينکدين چيست

ايندورس (endorse) کردن به معناي تاييد مهارت شما توسط دوستانتان مي باشد. دوستان شما براساس تجربه و فعاليت هايي که در صفحه خود قرار داده ايد، مهارت شما را ايندورس مي کنند و در واقع به لينکدين بيان مي کنند که شما يک شخص حرفه اي در کار خود هستيد. هر چه ميزان ايندورس کردن مهارت هاي شما بالاتر باشد، رتبه شما بين کاربرانتان بالا است و همچنين شانس پيدا کردن کار بين شرکت ها براي افزايش پيدا مي کند.

ازجمله مزيت‌هاي آن مي‌توان به موارد زير اشاره کرد:

  • ساخت يک رزومه آنلاين
  • برقراري ارتباط با افراد متخصص در زمينه کاري خودتان
  • شرکت در گروه‌هاي اشتراک‌گذاري اطلاعات تخصصي
  • اطلاع از آخرين اخبار در زمينه تخصصي خودتان

چگونه در لينکدين فعاليت کنم

نحوه فعاليت در لينکدين، تقريباً شبيه به ديگر شبکه هاي اجتماعي است، با اين تفاوت که محتواي توليد شده براي لينکدين حتماً بايد با کيفيت، ارزشمند و آگاهي بخش باشد. توليد کردن چنين محتوايي کار چندان دشواري نيست و تنها به زمان و تحقيق نياز دارد

بهينه سازي پروفايل لينکدين براي موتور هاي جست و جو

SEO فقط براي وبلاگ نيست – شما مي توانيد پروفايل خود را بهينه سازي کنيد تا افرادي که در لينکدين به دنبال کلمات کليدي هستند که شما ي خواهيد براي آنها پيدا شويد شما را پيدا کنند. شما مي توانيد اين کلمات کليدي را به بخش هاي متنوع پروفايل خود بيفزاييد: نظير تيتر، خلاصه و تجارب کاري تان.
تبليغات متني
اگر با تبليغات گوگل آشنايي داشته باشيد و يا پيش از اين در شبکه‌هاي اجتماعي ديگري (همچون توييتر و فيسبوک) تبليغ کرده باشيد، احتمالا تبليغات متني (Text Ads) لينکدين برايتان آشنا خواهد بود.
براي ايجاد تبليغ متني در لينکدين کافي است عنوان 25 کاراکتري، توضيحات 75 کاراکتري، عکس مربعي و صفحه تجاري يا آدرس لندينگ پيج‌تان را وارد کنيد. تبليغات متني در صفحات مختلف مي‌تواند در فوتر، سايدبار و هيدر نمايش داده شود. از ويژگي‌هاي مهم تبليغات متني لينکدين مي‌توان به سادگي در ايجاد و دريافت ترافيک و ليد باکيفيت اشاره کرد.

سئو صفحه لينکدين را چگونه قوي کنيم

همان‌طور که گفتيم، سؤال کاربران اين است که چگونه بازديد از صفحه را بالا ببريم و به عبارتي در جستجو نيز پروفايل ما اول از همه نمايش داده شود. جواب را در يک جمله مي‌توان بيان کرد: صفحه پروفايل خود را قوي کنيد. ما از اصطلاح سئو براي صفحه پروفايل استفاده مي‌کنيم؛ البته تمامي متخصصان اين کلمه را در لينکدين به کار مي‌برند. شما بايد سئو پروفايل خود را قوي کنيد
کاهش بانس ريت، افزايش Time on Site و بازديد دوباره از وب‌سايت

مشتريان و بازديدکنندگاني که از طريق شبکه‌هاي اجتماعي با يک برند مأنوس مي‌شوند، معمولاً با احتمال بيشتري به بازديدکننده تکراري يک وب‌سايت تبديل مي‌شوند و زمان بيشتري را براي آن صرف مي‌کنند. در نتيجه ميانگين معيار Time os Site وب‌سايت افزايش مي‌يابد.
سياري از سئوکاران همچنان معتقدند که نرخ بانس ريت بر روي رتبه‌بندي سايت‌ها تاثير مي‌گذارد. با اين همه، ما معتقديم که اين معيار با وجود آنکه نشان‌دهنده کيفيت بالاي محتواي وب‌سايت است اما به‌طور مستقيم بر رتبه آنها تاثير ندارد. در مقابل، تحليل‌ها نشان مي‌دهد که Time On Site مي‌تواند به‌عنوان يک معيار براي رتبه‌بندي جستجوها مورد استفاده قرار گيرد.

استفاده از کلمات کليدي در عناوين شغلي
در تکميل پروفايل در بخش مشاغل کلمات کليدي مربوط به شغل خود را وارد نموده تا پروفايل شما با کلمات کليدي مربوط به زمينه شغلي شما بهتر جستجو گردد که اين مورد باعث سئو بهتر پروفايل شما مي گردد. البته در انجام اين کار زيادي روي ننماييد تا ظاهر پروفايل شما تبديل به يک پروفايل اسپمي نباشد. سعي نماييد مهترين کلمات کليدي را در عنوان شغلي و ساير کلمات کليدي را در توضيحات شغلي استفاده نماييد.

لينکدين براي بازايابي ديجيتالي چه کمکي به ما خواهد کرد

  • امکان ايجاد پروفايل حرفه اي با جزئيات کامل
  • امکان ارتباط با دوستان و همکاران
  • امکان درج مطلب به صورت مقاله در صفحه پروفايل
  • امکان گرفتن بکلينک به سايت
  • امکان ايجاد کمپين تبليغاتي
  • امکان درج رزومه شخصي

امکان داشتن چند اکانت براي يک شخص يا شرکت
نکته مثبت در مورد لينکدين اين است که لينکدين شامل يک پلتفرم وبلاگ نيز مي باشد که در صورت تمايل مي توانيد از آن استفاده نماييد. شما همچنين مي توانيد محتواي اصلي سايت خود را نيز روي وبلاگ لينکدين قرار دهيد تا بيشتر در معرض مشاهده کاربران باشد (به خصوص اينکه گوگل، محتواي وبلاگ لينکدين را ايندکس مي کند).
تکميل نمودن اطلاعات شخصي در لينکدين تا حدودي موجب افزايش شانس پروفايل شما در نتايج جستجوي لينکدين مي شود. البته پيوستن به بحث گروهها و شرکت ها نيز پيشنهاد مي شود. اين امر موجب بهبود وجهه شما و برندتان خواهد شد به گروه‌هاي هدف ملحق شويد
بدون توجه به اين‌که در کدام حوزه از صنعت فعاليت مي‌کنيد و حرفه شما چيست؛ عضو شدن در گروه‌هاي هدف امري لازم و ضروري است. به آن‌ها به چشم شبکه‌هاي تخصصي تر و کارآمدتر نگاه کنيد. اين گروهها مي‌توانند يک عنصر کليدي براي رسيدن شما به موفقيت کاري و شغلي باشند.

پروفايل خود را بهينه کنيد تا رتبه بهتري در جستجوها داشته باشيد
افراد هميشه در لينکيدن به دنبال ديگران هستند؛ اين کار هم با جستجوي پروفايل انجام مي‌شود. اطمينان حاصل کنيد پروفايل شما آن‌قدر بهينه شده باشد که سايرين وقتي به دنبال متخصصيني مثل شما هستند به پروفايل شما برخورد کنند.