گوگل ترندز چيست | بررسي کلمات جستجو شده در گوگل با ترندز

درباره گوگل ترندز

شرکت گوگل حوالي سالهاي 2006 و 2007، سرويس گوگل ترندز (Google Trends) را راه اندازي کرد. البته سرويس ترند گوگل به نسبت ساير خدمات اين شرکت اوج و فرودهاي زيادي را تجربه کرده است. نام آن به شکل‌هاي مختلف تغيير کرده، در مقاطعي سرويس آن غيرفعال بوده و گاهي هم روزها و هفته‌ها به روز نشده؛ هم‌چنين گاه وعده‌هاي داده شده در زمينه‌ي توسعه‌اش، عملي نشده است. اما به هر حال، اين فرزند شرکت گوگل که گه‌گاه مورد بي‌توجهي والدين هم قرار گرفته، چند سالي است به زندگي خود ادامه مي‌دهد و به شدت مورد استفاده‌ وب‌مسترها و کاربران وب قرار مي‌گيرد.گوگل ترندز يکي از ابزارهاي گوگل است. که به کاربران در يافتن کلمات کليد پر کاربرد کمک مي کند. اين ابزار علاوه بر آنکه پر کاربرد ترين واژه هاي جستجو شده توسط کاربران را ليست کرده است. اين امکان را نيز فراهم مي کند که کلمات کليدي خود را بر اساس ميزان جستجو با هم مقايسه کنيد. آموزش کار با اين ابزار را از دست ندهيد.براي کار با ابزار گوگل ترندز بايد آدرس آن را در مرورگر خود وارد کنيد. https://trends.google.com/trends  با وارد کردن اين آدرس در مرورگر وارد سايت گوگل ترندز خواهيد شد.

با google trends چگونه کار کنيم

يکي از مواري که گوگل ترندز ميتواند به ما کمک کند حالات مختلف نوشتن يک عبارت است ، مثلا” اختلاف بين googletrends  و   google trends را به دست بياوريم و ببينيم کدام يک بيشتر براي جستجو استفاده ميشود . حتي ميتوانيم چند کلمه را با هم وارد کرده و آنها را با يک کاما ( انگليسي ) از هم جدا کنيم که در اين صورت گوگل ترندز آنها را با هم مقايسه ميکند و در نمودار نمايش ميدهد .با امکاناتِ گوگل ترندز ميتوان ، در انتخاب کلمات کليدي براي نوشته ، سايت و حتي براي تبليغات در گوگل يا فيس بوک استفاده کرد . ميتوان کلماتي را که بيشتر مورد کاربرد بوده اند و شکلي که کاربران بيشتر از آن استفاده ميکردند را بدست آورد و روي آن مانور داد .
از گوگل ترندز براي چه کارهايي مي‌توان استفاده کرد
فهرست کارهايي که مي‌توان با استفاده از گوگل ترندز انجام داد، واقعاً بي پايان است. اما در ادامه به بررسي چند مورد از کاربردهاي گوگل ترندز مي‌پردازيم که مي‌توانند در پيشبرد و پيشرفت تجارت شما مفيد باشند.
شناخت مخاطب هدف
چند سالي است که گوگل به عنوان برترين موتور جستجو شناخته مي‌شود. به نظر مي‌رسد اطلاعاتي که مي‌توان از اين موتور جستجو به دست آورد، مي‌تواند براي بازاريابان محتوا بيشتر حکم يک کلاس درس داشته باشد. در واقع نتايج جستجوي گوگل، انعکاس دهنده علايق و سليقه افراد مختلف است. بنابراين به عنوان يک بازارياب محتوا شما مي‌توانيد با ايجاد يک درک درست از علاقه و سليقه افراد مختلفي که به نوعي دنبال خدمات يا محصولات شما هستند، افراد بيشتري را به سمت خود بکشيد.
استفاده از گوگل ترند در بهينه سازي سايت
جداول نتيجه ها يکي از بهترين منابع براي دست يافتن به ايده هاي محتوا است. جداول برترين ايده هايي که افراد واقعاً به آنها علاقه مند هستند را به شما نشان مي دهند.يکي از مهم ترين مسايل براي گوگل استفاده از محتواي موضوعي تازه است. Google Trends يکي از چند ابزار عالي است که مي تواند ايده هاي عالي به شما ارائه کند. اين ايده هاي عالي به معناي جذب ترافيک سايت و لينک بيلدينگ خواهد بود. اگر هنوز براي سئو از اين ابزار استفاده نکرده ايد، حتما همين الان اين برنامه را امتحان کنيد. آموزش استفاده از گوگل ترندز (Google Trends)

در بخش پرس و جوهاي مرتبط يا Related Queries ، موضوعات مورد نظر و ميزان کلماتي که با کلمه ي مدنظر شما در ارتباط هستند و توسط مراجعه کنندگان به گوگل جستجو مي شوند را نشان مي دهد. اين گزينه محبوبيت مطالب جستجو شده را در بازه هاي زماني که آنها مورد جستجو قرار گرفته اند را نيز نمايش مي دهد.
در گوگل ترند مي توانيد تا 5 کلمه را در يک زمان با هم مقايسه کنيد. در اين ابزار پارامترهاي قرار داده شده که توسط آن مي توانيد به پرس و جوهاي کاربردي و دقيقي از آمارها و تحليل هاي مورد نياز خود دست پيدا کنيد، شهرهاي مورد نظر يا مکان ها را در گزينه هاي موجود انتخاب کنيد يا ساير عناصر مرتبط را در گزارش خود محدود نماييد.

از گوگل ترندز در سئو براي جستجوي کلمات کليدي استفاده کنيم

جستو و يافتن کلمات کليدي به نظر مي رسد که يکي از واضح ترين امکانات سئو در گوگل ترندز باشد، اما اغلب اين قابليت به لطف Keyword Planner گوگل و ديگر ابزارهاي مشابه ناديده گرفته مي شود.
در حقيت گوگل ترندز يک مکمل فوق العاده براي اين پلتفرم هاست، چرا که داراي الگوهاييست که در ساير ابزارها وجود ندارد.
سيستم پيشنهاد کلمات کليدي گوگل ترندز داراي شاخص هاي متفاوتي از ديگر ابزارها مانند Keyword Planner است. به عنوان مثال، اين ابزار مي تواند عبارات مورد جستجويي را که با کلمه Dog به معني سگ در ارتباطند و محبوبيت آنها رو به افزايش است را به شما نشان دهد.
منطقه ي جست و جو: بوسيله ي اين آپشن ميشه جست و جوي کلمات کليدي رو به يه کشور خاص محدود کرد (خدا رو شکر ايران هم جزو اين ليست هستش).
بازه ي زماني جست و جو: بازه ي زماني رو مي تونين از سال 1383تا الان، هفته ي گذشته، ماه اخير، 90روز اخير، سال جاري يا به طور کلي يه سالي که مد نظرتون هستش انتخاب کنيد.
دسته بندي موضوعي جست و جو: مي تونيد موضوعاتي مثل هنر و سرگرمي، اتومبيل و وسايل نقليه، زيبايي و تناسب اندام، کتاب و ادبيات، صنعت و تجارت، رايانه و الکترونيک، مالي، غذا و نوشيدني، بازي ها انتخاب کنيد.

ارزيابي و پيش بيني صعودهاي فصلي و ساليانه

برخي از عبارات و کلمات در بازه هاي زماني خاصي بسيار زياد جستجو مي شوند و در آن زمان ها ارزش بالايي به دست مي آورند که با سوار شدن بر موج اين روندها مي توان کاربران زيادي را جذب کرد. به عنوان مثال کلمه ي المپيک را در نظر بگيريد. اين کلمه در بازه هاي 4 ساله حجم زيادي از جستجوها را به خودش اختصاص مي دهد.

موضوعات داغ لحظه اي

يکي از مزاياي استفاده از گوگل ترندز اين است که ترندها و روندهاي صعودي لحظه اي و آني را به شما ارائه مي دهد چرا که اين اطلاعات براي خود گوگل است و مستقيم ترين و سريع ترين راه براي کسب اطلاعات مربوط به جستجوهاي کاربران مي باشد.