حذف مطالب سايت و تاثير بر سئو | بازيابي سئو سايت هاي قديمي

ما به‌عنوان يک وب‌مستر مي‌بايست همه مطالب وب‌سايت خود را تحت‌نظر داشته باشيد. به‌ويژه مطالب قديمي‌تري که شايد در زمان انتشارشان موردقبول بوده‌اند، اما با توجه به به‌روزرساني الگوريتم‌هاي گوگل، ديگر کيفيت و کارآمدي لازم را ندارند. امروزه وجود داشتن چنين مطالبي ديگر توجيه متقاعدکننده‌اي نداشته و ممکن است به شهرت سايت شما آسيب برسانند. در اين صورت چه بايد کرد؟
الگوريتم‌هاي گوگل که چند ساليست حکمران دنياي موتورهاي جستجو شده‌اند، هر روزه در حال تغيير هستند اما پايه و اساس اصلي کار آنها محفوظ باقي‌مانده‌ است. گوگل پاندا يکي از مهمترين الگوريتم‌هاي گوگل مي‌باشد که طي چند سال اخير نقش به‌سزايي در تعيين سايت‌هاي برتر و متمايز کردن آنها با سايت‌هاي بي‌کيفيت داشته است. بسياري از افراد فکر مي‌کنند با به‌روزرساني‌هاي جديد گوگل و معرفي الگوريتم‌هاي جديد، الگوريتم‌هاي پاندا و پنگوئن کم‌رنگ‌تر شده‌اند. اما بهتر است بدانيد که اين سيستم‌ها هنوز هم به‌ خوبي فعال هستند و هيچ تعارفي با هيچ سايتي ندارند! اگر طبق اصول آنها پيش نرويد، جريمه شده و در صفحات جستجوي گوگل افت رتبه پيدا مي‌کنيد.
صاحبان سايت هاي قديمي، با دلهره حسابرسي مطالب قديمي خود روبه رو هستند. ممکن است که صدها يا هزاران پست هزار کلمه اي داشته باشند اما دليلي براي اين همه دلهره وجود ندارد، راه آساني وجود دارد که تمام آنچه که نياز به تغيير دارد را کشف کنند و آسيب هاي احتمالي را خنثي کنند.
گوگل پنگوئن آمده است تا اين گونه مشکلات وب نويسان را حل کند.اين ابزار خودش را به گوگل آناليز وصل کرده و با تجزيه و تحليل مطالب قديمي شما هر صفحه اي را که باعث افت سايت شما شود پيدا کرده و هشدار مي دهد،قصد اصلي پنگوئن اين است که وب نويسان مطالب خوب و ارزشمندي ارائه دهند و  سئو سايت  بايد به گونه اي  باشد که کاربراني که براي اولين بار به سايتي مي آيند بار ديگر تمايل سرزدن به سايت را داشته باشند.

محتواي مهم را از وب سايت حذف نکنيد

هميشه پيشگيري بهتر از درمان است. به قول کارشناسان ما در دارکوب اين گفته حتي در سئو نيز کاربرد دارد. بنابراين در کار سئو بايد از راه هايي به هدف خود برسيد که کمترين ريسک و هزينه را دارند در غير اين صورت جبران خسارت آن مي تواند دشوار و يا ناممکن باشد.
پيش از آنکه محتوايي را از وب سايت خود حذف کنيد، ابتدا ببينيد که محتوا چه نقشي در کل وب سايت و آوردن ترافيک به سايت را دارد. در Google Analytics (ابزار رايگان گوگل براي بررسي ترافيک وب سايت) شما مي توانيد مقدار ترافيک يک صفحه فرود را در قسمت Organic Search يا ترافيک طبيعي مشاهده کنيد. با اين اطلاعات شما مي توانيد تصميم بگيريد که آيا محتوا را در وب سايت نگه داشته يا اينکه آن را با يک Redirect به وب سايت ديگري هدايت کنيد. و اگر محتواي قديمي شده است شايد ترجيح دهيد آن را نگه داشته فقط جزئيات آن را به روز رساني نماييد.

مطمئن شويد که گوگل را بلاک نکرده ايد

مسدود کردن موتورهاي جستجو از خزيدن ربات هاي آن بر روي وب سايتتان جلوگيري مي کند. اکثرا زماني که وب سايت را مي سازند، فراموش مي کنند که آن را مسدود کرده اند و به همان صورت آن را انتشار مي دهند. اين کار معمولا در يک يا چند نقطه اتفاق مي افتد و مي تواند از مشاهده وب سايت توسط گوگل و ساير موتورهاي جستجو جلوگيري کند.

 جريمه هاي گوگل درسئو وب سايت تان  را بررسي کنيد

گوگل دو نوع جريمه براي وب سايت ها در نظر گرفته است. يکي از اين جريمه ها که جريمه اصلي گوگل مي باشد، اشکالات  دستي ناميده مي شوند يعني زماني که شما قوانين گوگل را زيرپا مي گذاريد و به خاطرآن جريمه مي شويد. وب سايت شما به خاطر اين اشکالات جريمه مي شود اما بعد از رفع  آنها، نام وب سايت شما ازليست جريمه گوگل برداشته مي شود. نوع ديگر، جريمه ارزشي است که که الگوريتم گوگل انجام مي شود. براي مثال، وب سايت شما اگر محتواي ضعيف و نامناسبي داشته باشد براساس الگوريتم پاندا جريمه مي شود و بايد سريعا به رفع اين موضوع بپردازيد چونکه جريمه شدن به خاطر الگوريتم هاي گوگل، تاثير بدي سئو وب سايت شما دارد. براي همين بايد اول از همه انواع الگوريتم گوگل را بشناسيد و بعد براساس آنها، وب سايت خود را بهينه کنيد. همچنين نوشتن کد هاي برنامه نويسي وب سايت خود را بررسي کنيد و اگر اشکالي مشاهده کرديد، سريعا آن را برطرف کنيد.

روش بهينه حذف لينک ها در گوگل به چه صورت است

به جاي اينکه لينکي را از وب سايت خود حذف کنيد بهتر است آن را در قسمت Remove URLs در وب مستر تولز گوگل انجام دهيد در وب مستر تولز گوگل اعلام حذف موقت (حذف در نتايج) انجام ميشود اما اگر ميخوايد به صورت کامل حذف کنيد بايد از منبع اصلي حذف شود که ميتواند به سئو اسيب بزند پس بهتر است از همان Remove URL به جاي حذف کامل استفاده شود.

با کپي کردن محتوا به رقيبان خود کمک کرده ايد!

محيط مجازي و اينترنت بسيار فراگير گشته است و بسياري افراد با آن درگير شده اند. در اين فراگيري، اتفاقي مي افتد که بصورت خودکار است و نمي توان از آن جلوگيري نمود. اين موضوع انتشار محتواست. بارها براي خودتان نيز اتفاق افتاده است که موضوعي را جالب دانسته ايد و به دوستان خود معرفي کرده ايد. طبيعتا محتوايي که خوب و بدرد بخور است بيشتر منتشر مي شود. گوگل از اين موضوع براي بررسي سايتهايي که محتواي مفيد توليد مي کنند استفاده کرده است و به سايتهايي که محتواي بهتري توليد مي کنند امتياز بيشتري در سئو مي دهد. حال اگر شما محتواي يک سايت ديگر که موضوع آن با سايت شما يکسان است کپي کنيد، به گوگل گفته ايد که سايت رقيب من محتواي خوبي دارد. لطفا به اين سايت امتياز بيشتري بدهيد! در حالي که در عمل هيچ وقت همچين چيزي را نخواسته ايد اما نآگاهانه در رسيدن به آن تلاش مي کنيد!

بهبود کيفيت محتواي کم ارزش

بطور کلي، اين گزينه بهترين انتخاب مي باشد. يعني اينکه بتوانيد محتواي کم ارزشي که ارزش بهبود دارد را بروزرساني و بهينه کنيد. منظور از اينکه مي گوييم محتوا ارزش بهبود داشته باشد اينست که هم اکنون تعدادي لينک ورودي به آن وجود داشته باشد، مقداري ترافيک ورودي داشته باشد و…
به منظور بهبود کيفيت محتواي قديمي موجود در سايت، مي توانيد داده هاي جديد در آن درج کنيد. براي آپديت راهنماها و آموزش هاي سايت مي توان تصاوير و اينفوگرافيک هاي مرتبط و جديد در آن قرار دهيد و…
سعي کنيد هدف خود را روي حداقل تعداد 2000 کلمه براي هر پست تعريف کنيد.