وبلاگ نويسي و سئو | مزايا و نتايج وبلاگ نويسي براي سئو

نوشتن پست وبلاگ همانند ساير شيوه‌هاي نويسندگي، يک مهارت محسوب مي‌شود. براي اينکه توانيم خواننده را جذب نوشته خود کنيم، بايد متن مورد نظر را در ساختاري درست و جذاب قرار دهيم. براي اين کار بايد از تيتر، زيرتيتر و نيز پاراگراف‌هاي مجزا استفاده کنيم تا کاربر بتواند درک خوبي از مهم‌ترين موارد مطرح شده در نوشته مان بيابد. اگر خواننده محتواي متن ما را فهميده و از آن خوشش بيايد، احتمالا اينکه آن را با ديگران به اشتراک بگذارد نيز افزايش مي‌يابد که البته اين کار در نهايت به افزايش رتبه سايت ما در موتورهاي جستجو مي‌انجامد. پس براي اينکه بتوانيد رتبه بهتري در گوگل بيابيم، بايد مهارت‌هاي مختلف مربوط به نوشتن را در خود تقويت کنيد.

چگونه يک وبلاگ SEO Friendly داشته باشيم

در آموزش سئو وبلاگ بايد بدانيم سئو وبلاگ چيست؟ درست است که از وبلاگ ها در جهت ارتقاء رتبه سايت و جذب مخاطبان استفاده مي شود، اما خود وبلاگ ها نيز بايستي در جهت صحيح مديريت شوند تا موجب افزايش ترافيک رايگان شده و رنکينگ سايت را بهبود بخشند. چرا بسياري از وبلاگ نويسان موفق به ارائه يک پست اصولي و قابل قبول نمي شوند؟ سئو براي وبلاگ بسيار اهميت دارد اما نوشتن يک پست، به سادگي بهينه سازي وبلاگ نيست. در صورتي که پست ها و مقالات وبلاگ با هدف سئو نوشته شوند، هيچ منفعتي نخواهند داشت. خوانندگاني که به پست هاي شما رجوع مي کنند، در صورتي که آن ها را به اندازه کافي خوب و اغنا کننده نيابند، سايت شما را ترک خواهند کرد و اين موجب افزايش نرخ ترک يا Bounce Rate خواهد شد.

مزاياي وبلاگ نويسي و فوايد داشتن وبلاگ

اين روزها حتما شما هم در مورد بازاريابي محتوا و بازاريابي اينترنتي شنيده‌ايد و از اهميت توليد محتوا که روز به روز بيشتر و پر رنگ‌تر ميشود اطلاع داريد. توليد محتوا بهترين و آخرين سنگري است که با استفاده از آن ميتوانيد مشتريان بسياري را به خود جذب کنيد. شايد آمار و ارقام زير برايتان جالب باشد.

شرکت‌هايي که وبلاگ دارند، لينک‌هاي ورودي به سايت آنها تا 97 درصد بيشتر از سايت‌هاي بدون وبلاگ است.
81 درصد کاربران آمريکايي به وبلاگ‌ها و استفاده از اطلاعاتي که در وبلاگ‌ها ارائه مي‌شود اعتماد دارند.
کساني که در زمينه بازاريابي اينترنتي فعاليت دارند و داراي وبلاگ هستند، 68 درصد بيشتر از بقيه مشتري کليدي دريافت مي‌کنند.
60 درصد کاربراني وقتي محتواي سفارشي يک شرکت در وبلاگ خود را مطالعه مي‌کنند، ديد مثبتي از آن شرکت به دست آورده و 61 درصد از کاربران آمريکايي به همين طريق دست به خريد و استفاده از خدمات چنين شرکتي ميزنند.
ساخت وبلاگ فرايند آنچنان تخصصي نيست و تنها کافي است با عضويت در يکي از سرويس‌دهنده‌هاي وبلاگ ايراني مانند بلاگفا يا ميهن بلاگ براي خود يک وبلاگ ايجاد کنيد. افزون بر اين، سرويس‌دهنده‌هاي خارجي نيز وجود دارند که امکانات مناسبي در اختيار کاربران قرار مي‌دهند اما معمولاً در بين ايرانيان کمتر شناخته‌شده هستند که از ميان آنها مي‌توان به ClearBlogs و Blogger اشاره کرد.
براي بالا بردن سئو وبلاگ نکات زير را رعايت نماييد
سئو وبلاگ قبل از نوشتن : يافتن کلمات کليدي، کاهش ميانگين زمان لود صفحات
سئو وبلاگ حين نوشتن : اختصاص زمان براي انتخاب عنوان مناسب، ??? لغت اول خود را تيز و گويا بنويسيد، لينک بيلدينگ ها
سئو وبلاگ بعد از نوشتن : دريافت ترافيک، ايجاد پيوند هاي وبلاگ، ساخت بک لينک ها، انتشار منظم پست و بروز رساني، چک کردن نتيجه هر ? الي ? ماه موجب مي شود تا اثر و نتيجه کار خود را مشاهده کنيد و از سئو وبلاگ رايگان بهره مند شويد. از جمله مزاياي سئو وبلاگ عبارت است از:
• پيدا کردن جايگاه کسب و کار ها
• افزايش ترافيک ارگانيک و طبيعي وب سايت
• جذب مخاطبان جديد در حوزه خاص و مرتبط با کسب و کار.
• سبب متقاعد نمودن مخاطبان در موضوعي خاص مي شوند.
• افزايش محتواي منحصر بفرد وب سايت موثر در سئو
• ارائه اطلاعات مفيد و مرتبط براي بازديد کنندگان در وب سايت.
• مي توان اخبار مهم را به اشتراک گذاشت.
• موجب بروز نگه داشتن وب سايت مي شود.
• نتايج آن در طولاني مدت باقي مي ماند.

اتصال وبلاگ با شبکه هاي اجتماعي

داشتن يک وبسايت استاتيک براي حضور آنلاين کفايت نمي کند. مطالب داخل وبلاگ بايد براحتي قابل اشتراک گذاري در شبکه هاي اجتماعي باشد. امروز گوگل مي داند که مردم از حساب هاي شبکه اجتماعي خود براي ارسال جديدترين اخبار استفاده مي کنند و بقيه کاربران اين پست ها را در ديگر شبکه هاي اجتماعي بازنشر مي دهند، اين امر خود از استراتژي هاي سئو محسوب مي شود. اگر وبلاک شما به حساب هاي اجتماعي مرتبط باشد، Crawler يا خزنده ها ميزان فعاليت هاي بيشتري را تحت برند تجاري شما مورد توجه قرار مي دهند که اين امر باعث افزايش رتبه ي وبلاگ مي شود. در واقع اتصال وبلاگ با شبکه هاي اجتماعي آن را بيشتر در معرض توجه Crawler و کاربران قرار مي دهد که باعث افزايش اعتبار برند تجاري و ترافيک وبلاگ مي شود.
با اين حال توجه داشته باشيد اگر در شبکه هاي اجتماعي پروفايل وبلاگتان را بسازيد و فعاليتي در آن انجام دهيد، مورد جريمه قرار مي گيريد؛ بنابراين حساب شبکه ي اجتماعي را غير فعال نگذاريد.
استفاده از شاخص کنترل BREADCRUMB سئو وبلاگ را بهبود مي‌بخشد
اين به گوگل و ديگر موتورهاي جستجو کمک مي‌کند تا ساختار وبلاگ شما را درک کنند. با استفاده از مطالب قابل کليک، براي موتورهاي جستجو آسان مي شود تا ساختار وبلاگ شما را درک کنند. اين همچنين به لينک هاي داخلي وبلاگ شما کمک مي‌کند، که باعث مي‌شود محتواي وبلاگ شما توسط موتورهاي جستجو به راحتي قابل شناسايي باشد. اين تجربه کاربران را از وبلاگ شما بهبود مي بخشد. اين باعث مي شود که بخش هايي از وبلاگ شما بدون نياز به برگشتن يا بستن صفحه مرورگر به راحتي قابل دسترسي باشد. اين باعث افزايش زمان صرف شده در سايت و کاهش نرخ فرار يا بانس ريت سايت مي شود، و تجربه کاربري خوب به سئو وبلاگ شما کمک مي‌کند.

شباهت هاي وب سايت و وبلاگ چيست

هردو جايگاهي در فضاي سايبري(Cyberspace) هستند و URL منحصر به فردي دارند.
هر دو براي انتشار اطلاعات و داده‌ها در فضاي سايبري به کار مي‌روند.
محتواي هر دو اطلاعات است و کارکرد اطلاع‌رساني دارند.
blog هم نوعي وب‌سايت است.
هر دو را مي توان به جاي هم استفاده کرد ( اما پيشنهاد نمي شود )