کلمه کليدي چيست | نحوه استفاده از کلمات کليدي در سايت چگونه است

کلمات کليدي چيست و چگونه کلمات کليدي مناسب براي سايت خود انتخاب کنم

کلمات کليدي اصطلاحاتي هستند که در رابطه با متن مي باشند و علاوه بر اينکه در ارتباط با موتور هاي جستجو بکار مي روند به کاربران سايت نيز اين امکان را مي دهد که از محتواي متن ما با خبر شوند. موتورهاي جستجو از طريق خزنده ها و ربات هايي که دارند مي توانند محتواي صفحات را بخوانند و يکي از مهمترين معيارهايي که اين ربات ها براي رتبه دادن و تعيين موضوع آن صفحه در نظر دارند، نحوه بکارگيري کلمات کليدي است.
بدين صورت اگر شما در نحوه استفاده از کلمات کليدي دقت بيشتري به خرج دهيد، مي‌توانيد بازديد هدفمندتري را به سمت وب سايت خود هدايت کنيد و تعداد بازديد هاي خود را افزايش دهيد.

انتخاب کلمه کليدي

انتخاب کلمه کليدي براي سئو سايت بسيار مهم مي باشد ابزارهاي زيادي وجود دارد که شما با استفاده از آنها ميتواند کلمات کليدي را انتخاب و در وب سايت خود قرار دهيد يکي از بهترين ابزارهاي انتخاب کلمات کليدي ابزار انتخاب کلمه کليدي گوگل مي باشد که متاسفانه به دليل تحريم از اين ابزار نميتوان استفاده کرد پس راه حل انتخاب کلمه کليدي مناسب براي وب سايت چه مي باشد :
وب سايت keywordtool.io   يکي از وب سايت هاي مناسب براي انتخاب کلمه کليدي مي باشد شما ميتوانبد با مراجعه به اين وب سايت کلمات کليدي مناسب وب سايت خود را انتخاب کنيد و در قسمت هاي مختلف وب سايت قرار دهيد .

چرا کلمات کليدي سئو بسيار مهم هستند

کلمات کليدي مانند پلي عمل مي کنند که مردم را به محتوا و وب سايت شما مي آورند.
مطمئنا هدف شما جذب ترافيک ارگانيک از طريق موتور هاي جست و جو است. کلمات کليدي که شما هدف قرار مي دهيد ; تعيين کننده نوع ترافيک ورودي به سايت شما خواهند بود.
به عنوان مثال اگر شما کلمه خريد لب تاپ را هدف قرار دهيد ، ولي در وب سايت فقط به معرفي و نقد لب تاپ ها بپردازيد ، يک کلمه اشتباده را هدف قرار داده ايد ! چون هدف مردم خريد لب تاپ است نه خواندن اطلاعات.

چگالي کلمات کليدي چيست

چگالي کلمات کليدي، درصدِ استفاده از يک کلمه کليدي يا عبارت کليدي به نسبت تعداد کل کلمات محتواي يک صفحه است. در مبحث سئو و بهينه سازي سايت، چگالي کلمه کليدي مي تواند به عنوان فاکتوري براي تشخيص مرتبط بودن محتواي يک صفحه با کلمه کليدي اصلي استفاده شود.
در اواخر سال 1990، چگالي کلمات کليدي فاکتور مهمي در رتبه بندي يک سايت به شمار مي آمد. با اين وجود، زماني که وبمسترها به اهميت چگالي کلمات کليدي در سئو پي بردند، به قدري از کلمات کليدي در متن صفحه استفاده مي کردند که خواندن محتوا عملاً غير ممکن مي شد.
به همين دليل موتورهاي جستجو، به خصوص گوگل، تصميم گرفتند که ميزان اثرگذاري اين عامل را در سئو به حداقل برسانند. در حال حاضر اگر سعي کنيد با Keyword Stuffing، چگالي کلمات کليدي سايت خود را بالا ببريد، وب سايت شما توسط گوگل جريمه خواهد شد.
کلمات کليدي طولاني

سرمايه گذاري روي کلمات کليدي که 5000 بار يا حتي 500 بار در روز جستجو مي شوند به نظر فوق العاده مي آيد اما در واقعيت، اين جستجوها حداکثر فقط 30% از کل جستجوهاي انجام شده در فضاي وب را تشکيل مي دهند و 70% باقي مانده را کلمات کليدي طولاني (Long Tail Keywords) تشکيل مي دهند. اين نوع کلمات کليدي شامل صدها ميليون جستجو يکتاست که شايد روزانه دفعات کمي جستجو شوند اما در مجموع، اکثريت جستجوهاي فضاي وب را تشکيل مي دهند.
کلمات کليدي را مي‌توان به دو شيوه انتخاب کرد.

شيوه‌ي اول که رويکرد تهاجمي‌تري محسوب مي‌شود اين است که ابتدا کلمات کليدي را انتخاب مي‌کنيد. مثلاً شما يک سايت براي اجاره دادن ويلا در شمال کشور داريد و تصميم مي‌گيريد مقاله‌اي بنويسيد که ويلاي اجاره‌اي در شمال يکي از عبارت‌هاي کليدي آن باشد.   

شيوه‌ي دوم اين است که ابتدا مقاله‌ي خود را مي‌نويسيد و سپس درباره‌ي کلمات کليدي آن تصميم مي‌گيريد. اين شيوه براي کساني مفيد است که اولويت اول‌شان جذب ترافيک نيست. مثلاً کسي که وبلاگ شخصي خود را مي‌نويسد.
   

براي کلمات کليدي باارزش‌تان محتواهاي طولاني بنويسيد

با تغييراتي که در الگوريتم‌هاي گوگل ايجاد شده، تنها محتواهايي امکان بالا آمدن در موتورهاي جستجو را دريافت مي‌کنند که از تعداد کلمات زيادي برخوردار باشند. در اين بخش به دو موضوع بايد توجه کنيد:

موتورهاي جستجو محتواهاي طولاني را دوست دارند.
مخاطبان شما حوصله‌ي خواندن محتواهاي طولاني را ندارند.

بنابراين استفاده از تصاوير، زيرعنوان‌ها و گرافيک محتواي شما بسيار ارزشمند است. به ياد داشته باشيد که علاقه‌ي مخاطبان شما به محتواي‌تان اساس علاقه‌ي الگوريتم‌هاي گوگل به شما خواهد بود.