آناليز وب سايت در گوگل و ابزارهای رایگان آنالیز وب سایت

oogle Insights Checker Toolpe

ابزار پيشرفته و رايگان Google Insights Checker Toolpe به راحتي مي تواند سرعت صفحه مورد نظر خود را از سمت مهم ترين عوامل ارزيابي گوگل بررسي کند. همه مديران وب سايت بايد روي سرعت وب سايت خود تلاش کنند. بيشتر از 47% مردم ميخواهند سايتي را که باز ميشوند، کمتر از دو ثانيه بارگذاري شوند. اما متاسفانه خبر بد اين است که 40% بازديد کنندگان ديگر اگر بار سه ثانيه طول بکشد، سايت را ترک مي کنند. به همين خاطر براي تغيير سرعت وب سايت بسيار مهم است.
آناليز وب سايت در گوگلReviewed by محمد نظري زاده on Aug 14Rating: 5.0آناليز وب سايت در گوگلآموزش آناليز وب سايت در گوگل و معرفي بهترين روش براي بررسي اوضاع سئو سايت به صورت حرفه اي، راههاي آناليز وب سايت در وبمستر

آناليز seo سايت

وقتي شما براي رونق کسب و کار خود تلاش ميکنيد و هر روز به فکر بهبود و سئو سايت خود هستيد تا ترافيک سايت را از طريق ورودي بالاي کاربران افزايش دهيد بايد ابزاري هم وجود داشته باشد تا شما بتوانيد به کمک آن سايت خود را کنترل کنيد . يک ابزار پر کاربرد و مفيد از طرف گوگل به کاربران سايت ها ، گوگل آناليز است که امکان مشاهده ترافيک سايت ها را به شما عزيزان ميدهد.

بررسي رايگان سئو سايت

گاهي ديده شده حتي براي مجموعه هايي که در کلمات بزرگ رقابت مي کنند براي آناليز سايت خود ، فقط به ابزارهاي موجود اکتفا مي کنند که اين کار نه تنها حرفه اي نيست بلکه آسيب زننده مي باشد ، براي رقابت در کلمات بزرگ نه تنها نيروي انساني و هوش فردي بالا براي آناليز نياز داريم بلکه حتي بهتر است يک گروه متمرکز و همه جانبه اين کار را انجام دهند. البته فرد آناليزور هم نياز به دسترسي به ابزار هايي دارد براي تحليل وضعيت سايت که از بين روش ها و ابزارهايي که براي آناليز سئو نياز داريم ، بهترين گزينه استفاده از وب مستر مي باشد.


SEO SiteCheckup

اين ابزار آناليز سايت بسياري از فاکتورهايي که در آناليز سايت لازم است را دارد مانند سرعت، مطابق پذير و بهينه بودن براي موبايل، شبکه هاي اجتماعي و امنيت را دقيقا نشان مي دهد. اين بهترين ابزار تا اين پارامترها را کامل و به صورت دقيق بررسي کنيد و در صورت منفي بودن، آن ها را بهينه نماييد.

 

Meta Tag Analyzer

متا تگ ها مهمترين مواردي هستند که گوگل توجه ويژه اي به آن ها مي کند، در واقع اولين مکاني هستند که گوگل آن ها را مورد بررسي قرار مي دهد و بايد تمام نکات و ويژگي هاي آن ها را به درستي به کار ببريد. اين ابزار آناليز سايت به شما مي کند تا تمامي تگ هاي ضروري که بايد در کدهاي سايت خود به کار ببريد را مورد بررسي دقيق و موشکافانه قرار بدهد و آن ها را کاملا تحليل مي کند.

ابزارهاي براي آناليز لينک هاي ورودي به صفحات وب سايت

در اين بخش چند وب سايت را به شما معرفي مي نمايم تا از طريق آنها صفحات داخلي سايت خود را بررسي نماييد:

SEO Consult
eCreative Internet Marketing
The ever-popular Screaming Frog

ساخت فايل Robots.txt يکي از ابزارهاي مفيد و کاربردي در پروسه سئو سايت که سبب ايندکس صحيح صفحات سايت توسط موتورهاي جستجو مي گردد، ابزار آنلاين و رايگان ساخت فايل متني robots.txt مي باشد. اين فايل بايد در ريشه يا روت هاست قرار داده شود (مانند فرمت زير)، زيرا ربات هاي موتورهاي جستجو هنگام خزيدن (کراول) در سايت ابتدا فايل متني robots.txt را در ريشه دامنه جستجو مي کنند. به بياني ساده فايل robots.txt اجازه بررسي سايت و صفحه ها و محتويات آن را به روبات هاي موتورهاي جستجومي دهد، زيرا با تايپ دستوراتي در اين فايل متني اين امکان ايجاد مي گردد که مانع از دسترسي همه يا تعدادي از روبات هاي موتورهاي جستجو براي بازديد و ايندکس سايت گردد و يا با مشخص نمودن بخش هاي غيرضروري سايت، آنها را از ليست ايندکس شدن توسط ربات ها خارج نمود.

 Google PageSpeed Insights

زماني که صحبت از سئو و رتبه سايت در موتورهاي جستجو به ميان مي آيد، آيا فاکتور سرعت صفحه اهميت پيدا مي کند؟
در روزهاي اوليه سئو، پاسخ به اين سوال منفي بود. با اين حال در دنياي امروزي، اين موضوع کاملاً فرق کرده است. گوگل به طور واضح بيان مي کند که سرعت بارگذاري سايت در رتبه بندي سايت ها مورد استفاده قرار مي گيرد.

شما مي توانيد با استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights مطمئن شويد که سايت تان سرعت بارگذاري مطلوبي دارد. پس از آنکه آدرس سايت خود را وارد کرديد؛ صفحه ي نتايج، اطلاعات متعددي را به شما نمايش خواهد داد:

سرعت
تجربه کاربري
مواردي که براي رفع مشکلات بايد مد نظر قرار گيرد

SEMrush

خدمات اين وبسايت رايگان است و عمدتا ابزارهايي جهت بهبود جستجوي کلمات کليدي ارائه مي‌دهد. SEMrush گزارشي از عملکرد کلي دامين‌ها و صفحه‌هاي مخصوص هر يک، فراهم مي‌کند. اين وبسايت مجموعه‌اي از خدمات را در اختيارتان خواهد گذاشت و يکي از بهترين آنها، ابزار سئو يا SEO toolkitمي‌باشد. براي مثال يکي از اين ابزارها، به شما امکان ديدن کلمات کليدي موثر در رنکينگ يک صفحه را مي‌دهد. علاوه بر اين، شما مي‌توانيد هر کلمه کليدي را، از لحاظ تاثير آن در رنکينگ، ميزان جستجوي ماهانه آن و غيره، بررسي کنيد.
SEO toolkit همچنين به شما امکان مقايسه عملکرد صفحه خود با ديگر رقبايتان را مي‌دهد. بدين صورت که مي‌توانيد از بک‌لينک‌ هايي که از طريق رپورتاژ آگهي از ديگر سايت‌ها دريفا کرده ايد را بررسي کنيد و از وضعيت لينک بيلدينگ Link Building، و کلمات کليدي مناسب، آگاه شويد.

ابزار بررسي پنالتي سايت

در ادامه موارد بالا براي بررسي پنالتي سايت نيز ابزاري وجود دارد که با درج آدرس وب سايت، وضعيت طراحي سايت را از منظر پنالتي شدن در الگوريتم هاي موتورهاي جستجو و خصوصاً گوگل مانند: الگوريتم پاندا که بر محتواي بي کيفيت تمرکز دارد و پنگوئن گوگل که نحوه ساخت بک لينک ها و کيفيت و تعداد آنها را تحليل مي کند. سايت هاي زير در اين رابطه و براي آناليز سئو مي تواند به شما کمک کند.

 

  • www.webpagetest.org
  • rapid.searchmetrics.com
  • tools.pingdom.com


با استفاده از اين ابزار شما مي توانيد يک ليست نمونه از تعداد لينک هايي که به سايتتان ارجاع داده شده است بدست بياوريد. علاوه بر آن، دامنه ها و سايت هايي که از آن ها لينک گرفته ايد به شما نمايش داده خواهد شد. به عنوان مثال در قسمت جست و جو عبارت link:yoursite را وارد کنيد. با اين دستور ليست نمونه اي از تمامي لينک ها به شما نشان داده خواهد شد. براي گزارش گيري دقيق تر مي توانيد با اضافه کردن site:yoursite- لينک هايي که از سايت خودتان به خودتان ارجاع داده ايد را از ليست نمونه حذف کنيد. براي روشن شدن موضوع به اين مثال توجه کنيد.
نقاط مثبت:

  • رايگان بودن
  • سريع بودن
  • ساده بودن


نقاط منفي:

  • فقط بخش کوچکي از لينک ها را نشان مي دهد.
  • نياز به افزونه هايي جهت گزارش گيري دقيق دارد.
  • اطلاعاتي در رابطه با لينک هاي با کيفيت ارائه نمي دهد.
  • از همه مهتر، دقيق نيست!