تاثير شبکه هاي اجتماهي در سئو | مزاياي فعاليت در شبکه هاي اجتماعي

ظهور شبکه هاي اجتماعي قطعا نحوه ارتباط ما با همديگه و با برندها و صنايع محبوبمون تغيير داده. بين سالهاي 1379 تا 1395 تعداد کاربرهاي شبکه هاي اجتماعي جمعا به 1/17 ميليارد نفر رسيد. طبق آماري که سايت statista ارائه داده، با توجه به اين مقدار، تا سه سال ديگه تقريبا به 3 ميليارد خواهيم رسيد. تک تک اين اعداد نمايانگر يک نفره با نيازهاي واقعي که احتمالا هم اين شماييد که بايد خدمات و محصولات مورد نيازشو ارائه بديد.
نيازي به گفتن نيست که اين سطح دسترسي که از طريق شبکه هاي اجتماعي فراهم شده نامحدوده. يه بازارياب فقط با يک کليک ميتونه با مشتريش تو اون سر دنيا بدون دردسر مرتبط بشه. ولي هنوز اين ارتباط بين سئو و شبکه هاي اجتماعي کامل شناخته نشده.

مزاياي ارتباط با کاربران در شبکه هاي مجازي براي وبمسترها

ارتباط با کاربران در شبکه هاي مجازي براي شما به عنوان يک وبلاگ نويس و يا وبمستر مي تواند مزاياي فرآواني داشته باشد که در زير با چند نمونه از آن ها آشنا مي شويم.

اکثر آن ها به دنبال کپي کردن مطالب شما نيستند.
آن ها مي توانند اطلاعات شما را با ديگران به اشتراک بگذارند و اگر مطلبتان واقعا جذاب باشد براي شما تبليغات به شيوه ي ويروسي انجام مي گيرد.
همه ي آن ها به نسبت بقيه توانايي به اشتراک گذاشتن نظرات و ايده ي بالاتري نسبت به بقيه دارند و اين آرزوي هر مدير سايت است.

اميدوارم به اين نتيجه رسيده باشيد که کاربراني که در شبکه هاي اجتمايي فعاليت مي کنند خيلي خيلي با ارزش تر از يک کاربر معمولي هست که مطالب شما را مي خواند.

در کنار شبکه هاي اجتماعي نيز، وب سايت هايي قرار دارند که امروزه تبديل به يکي از قسمت هاي اصلي يا الزامي هر کسب و کار شده اند. کسب و کار هايي که، نياز دارند براي بقا در بازار امروز و بدست آوردن مشتري در فضاي اينترنت با يکديگر رقابت کنند. بدين جهت داشتن وب سايت جز جدايي ناپذير از هر کسب و کار شده است. اگر هنوز در کسب و کار خود احساس مي کنيد که نيازي وب سايت نداريد، کافي است نام آن شغل، محصول يا سرويس را در اينترنت جستجو کنيد تا دريابيد که امروز هر نوع کسب و کاري راهي براي معرفي و يافتن مشتري در اينترنت پيدا کرده است. پس بهتر است از قافله عقب نمانيد

مزاياي فعاليت در شبکه هاي اجتماعي براي وب مسترها

 

  • افزايش بازديد

اين موضوع کاملا مشخص است. قرار گرفتن لينک آدرس شما در معرض ديد بازديدکنندگان باعث هدايت آنها به سايت و در نتيجه افزايش بازديد ميگردد و تاثير زيادي روي رتبه الکسا و تاثير خوبي هم در رتبه شما در نتايج موتورهاي جستجو دارد.
 

  • شهرت


از گذشته تا به امروز يکي از روش هاي تبليغات قرار دادن برند در معرض ديد مردم و تکرار اين مسئله بوده است. وقتي شما حضور فعالي در شبکه هاي اجتماعي و ديگر جوامع اينترنتي داشته باشيد مسلما بيشتر ديده خواهيد شد بنابراين شما و يا برندتان شناخته تر خواهد شد.
 

  • تبليغات رايگان


شبکه هاي اجتماعي اين فرصت را به شما ميدهند که به رايگان محصولات و خدمات خود را به ديگران معرفي کنيد و از اين راه بدون هيچ هزينه اي به تبليغات بپردازيد.
 

  • سهولت در دسترسي


مزاياي شبکه هاي اجتماعي به همين موارد ختم نمي‌شود. همه رسانه هاي اجتماعي داراي اپليکيشن‌هاي موبايل براي سيستم عامل‌هاي مختلف هستند که دسترسي به آن‌ها را ساده‌تر مي‌کند. امروز کاربران ابزارهاي موبايلي را بسيار بيشتر ترجيح مي‌دهند، به همين دليل با فعاليت در شبکه هاي اجتماعي بيشتر ديده خواهيد شد.

• برند شدن وب سايت
• معرفي وب سايت خود به کاربران شبکه هاي اجتماعي
• افزايش ترافيک سايت
• بهبود رتبه سايت در نتايج موتورهاي جستجو
• افزايش رتبه الکسا سايت
 

  • رشد فروش به مرور زمان


با استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي مي‌توان فروش محصولات خود را به مرور زمان افزايش دهيم و يا مشتريان قبلي را نگهداريم. اگر در شبکه‌هاي اجتماعي حضور نداريد مشتريان شما مي‌خواهند که حضور داشته باشيد و يا حتي وب سايتي براي اطلاع رساني داشته که هر روز هفته و 24 ساعت روز فعال باشد.
 

  •  معرفي محصولات و خدمات


همچنين مي توانيد در شبکه هاي اجتماعي به معرفي محصولات و خدمات خود بپردازيد و ديگران را با کسب و کار خود آشنا کنيد.

  • ايجاد برندينگ و شهرت و اعتبار


ايجاد حساب کاربري در شبکه هاي اجتماعي با نام تجارت کسب کارتان و نوشتن پست ها و محتواهايي متناسب با فعاليتتان، باعث ديده شدن شما در اين شبکه ها و شناخته تر شدنتان و در نهايت ايجاد برندينگ براي کسب و کارتان خواهد شد.

  • ايجاد پل اطمينان بخش بين خود و مشتري


حضور برجسته ي شما در شبکه هاي اجتماعي منجر به افزايش حس اعتماد مشتريان و مخاطبان نسبت به تجارت و کسب و کار شما مي گردد.

شبکه هاي اجتماعي که بسيار محبوب است شامل :
 

  1. لينکدين
  2. گوگل پلاس
  3. اينستاگرام
  4. توييتر
  5. فيس بوک

     
چنانچه شما صاحب کسب و کار باشيد يا يک وبمستر يا برنامه نويس ، به بحث مديريت محتوا در شبکه هاي اجتماع و در وبسايتتان نياز خواهيد داشت. لذا بايد اين نکته را مد نظر داشته باشيد که در هر زمينه اي که سايت خود را ايجاد کرده‌ايد ، محتوا و مطالبي بنويسيد که :

براي کاربران جذاب باشد
شيوه نگارش محتوا به صورتي باشد که براي کاربر جذاب باشد ، ممکن است شما مطلبي را بنويسيد که جنبه عمومي داشته باشد يا مطلب شما را همه بدانند و جديد نباشد ، در اين باب سعي نماييد به نحوي متن خود را نگارش کنيد که کاربران جذب شوند و از خواند مطلب شما خسته نشوند
آنها را کنجکاو کند.
اگر مطلبي که مي نويسيد به نحوي نگارش شده باشد که کنجکاوي کاربران را برانگيزد و موضوع مناسبي هم باشد ، کاربران بيشتري به آن علاقه مند خواهند شد.
جديد و بروز باشد
اگر مطلبي که براي انتشار در وبسايت خود انتخاب مي کنيد جنبه آموزشي ، معرفي محصول يا … داشته باشد بروز و جديد باشد مطمئن باشيد که کاربران را به دنبال خود خواهد کشيد. کاربران امروزه به دنبال کشف مطالب جديد هستند و از خواندن مطالب تکراري خسته مي شوند و اين خسته شدن نتايج منفي به دنبال دارد . در حد ممکن سعي کنيد از مطالب بروز و جديد استفاده کنيد.
کپي نباشد