برندينگ چيست | مزايا و تاثير برند سازي بر سئو سايت چيست

برندينگ يا برندسازي چيست

برنديگ يا برندسازي يعني تلاش براي رسيدن به معروفيت و محبوبيت. اين موارد مي تواند براي يک کسب و کار بوده، يا براي شخص و يا هر چيز ديگري که در آن شهرت و اعتبار مدنظر است. در مراحل اوليه تلاش مي شود همه مخاطبان، يک برند را بشناسند و در مراحل ديگر سعي مي شود اين برند محبوبيت بالايي در بين مخاطبان داشته باشد. اين مراحل بايد بصورت پيوسته تا بي نهايت ادامه يابد. توقف در اينکار يعني آسيب جدي به برند!
فلسفه برند سازي امروزه گسترش فراواني يافته است؛ به طوري که براي آن کمپين برند سازي ايجاد شده است، که اين کمپين براي ايجاد يک برند به نکات زيادي توجه مي نمايد، از جمله جنبه هاي تصويري و حتي جنبه هاي شنيداري يک برند. حتي قسمت هايي بر روي تلفظ يک برند در زبان هاي مختلف مطالعه مي نمايند تا برندي را انتخاب نمايند که در تمام زبان ها تلفظي يکسان داشته باشد. کارخانه کوکلا کولا که داراي يکي از برند هاي معتبر در دنياست، قبل از انتخاب برند خود روي بسياري از اين مسائل توجه کرده و يک برند با اعتبار براي خود و نام شرکت خود ايجاد نموده است. فرقي نمي کند شما صاحب کسب و کاري باشيد که جديدا راه اندازي شده، يا سال ها است که کسب و کار خود را اداره مي کنيد، در هر صوت برندسازي از لزوم اوليه و اساسي بازاريابي و موفقيت شرکت شما محسوب مي شود که نمي توانيد و نبايد، از آن چشم پوشي کنيد. اما نگران نباشيد برندسازي فرآيند پيچيده اي ندارد و مطمئن آسان تر از خلق موجودات افسانه اي خواهد بود. واقعيت اين است که برندينگ يکي از اجزاي مهم هر کسب و کاري، به خصوص تازه کارها ، محسوب مي شود. برندينگ چيست عموما چيزي است که سبب مي شود کسب و کار شما نه تنها مشابه با ساير فعالان صنعت نباشد بلکه به کسب و کاري تبديل شود که محصول و خدمات خود را به گونه اي منحصر به فرد و به ياد ماندني به مخاطبان عرضه مي کند. برندسازي چيزي است که کمک مي کند بتوانيد در مقابل رقبايتان ايستادگي کنيد و خود را از آنها متمايز کنيد. به بيان ديگر برندسازي قادر است تک شاخ کسب و کارتان را به گونه اي خلق کند که تمام ويژگي هاي دلخواه تان را داشته باشد.
برند فقط در ‌ذهن مشتريان وجود دارد. برند درواقع حاصلِ‌جمع تمام تجربيات مشتري در ارتباط با محصول و شرکت شماست. هر ارتباط پيامي مي‌فرستد –به عنوان مدير برند بايد کاري کنيد که تمام اين پيام‌ها به سمت استراتژي برند شما اشاره کنند. برندسازيِ‌ صحيح کاري مي‌کند که محصول شما چيزي فراتر از ماهيت فيزيکي و ويژگي‌هاي آن باشد. تصميم‌گيريِ مردم براي خريد يک محصول، صرفا بر پايه‌ي مشخصاتِ ظاهريِ آن صورت نمي‌گيرد.
 

برند چگونه ثبت مي‌شود؟

شما مي‌توانيد بدون داشتن شرکت تنها يک عنوان يک برند را ثبت کنيد تا ديگر کسي به آن نام نتواند، ادعاي حقوقي داشته باشد. اما براي ثبت برند بايد چکار کرد و چه مراحلي بايد طي شود تا برند شما ثبت شود؟ در سايت فوربو قصد داريم بيشتر به مسايل حوضه بازاريابي بپردازيم و طبيعتا در اينجا نمي‌خواهيم آدرس نمايندگان ثبت شرکت و برند را به‌شما بدهيم اما روند کار به شرح‌ زير است. شما پس از انتخاب يک نام و تعيين لوگو براي آن بايد به وب‌سايت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنيد و اظهارنامه مربوط به برند را پر کنيد. در اين وب‌سايت اطلاعات لازم پيرامون مدارک موردنظر و ساير اطلاعات نوشته شده است. اگر نام شما تاييد شود و پيش‌تر مورد استفاده قرار نگرفته باشد، پس از تاييد، ديگر کسي نمي‌تواند با عنواني مشابه براي خود شرکت و يا حتي هر نوع محل کسبي را راه‌اندازي کند.

يک برند شخصي بايد:

  • قادر به اقناع مخاطب باشد
  • اصالت داشته باشد
  • پايدار باشد
  • و شناخته شده و مقبول باشد (اصل مشهور مقبول شدن)


برندسازي با سئو يا همان برندينگ، يکي از اهداف مهم مشتري ها است. در حقيقت سايت، پس از آن که بهينه شد، خود به خود معروف مي شود. بسيار از افراد که در حوزه کاري شما هميشه به دنبال سايت مي گردند، سايت شما را بارها و بارها در سرچ گوگل مي بينند. سايتي که در بسياري از کلمات کليدي بالا باشد، مسلما در ذهن ها مي ماند. بدين سبب سايت شما سر زبان ها هم ميفتد. برندسازي با سئو از همين جا آغاز مي شود. رفته رفته سايت شما در شبکه هاي اجتماعي هم منتشر مي شود و به صورت وايرال بين مردم پخش مي شود. به خصوص اگر وبسايت داراي مقالات مفيد هم باشد، اعتبار بيشتري مي يابد. برندينگ در راستاي سئو عمل مي کند. بدين معنا که برند سازي با سئو اتفاق ميفتد و از سوي ديگر برند سازي، خود موجب بهبود سئو سايت مي شود. افرادي که به اين موضوع اهميت مي دهند، حتما به دنبال بهينه سازي وب سايت خود هستند. برندسازي با سئو سود بالايي براي صاحبان کسب و کار دارد.
 

روشهای سئو که مي تواند آگاهي از برند شما را افزايش دهد

 

  • بر سايت خود تمرکز کنيد.


در راس اين فهرست وب سايت شما قرار دارد. به ياد داشته باشيد که يک جنبه از جستجوي آنلاين فقط به موتور جستجو تعلق دارد. نيم ديگر آن به جستجو در وب سايت شما تعلق دارد.
 

  • لينک سازي


استفاده از تکنيک هاي لينک سازي مثل لينک سازي از طريق لينک هاي شکسته، ايجاد اينفوگراف و يا شرکت در جوامع آنلاين و رسانه هاي اجتماعي به واقع مي تواند لينک هاي بيشتري به سمت سايت شما روانه کند.
 

روش تبليغ يک برند در سئو

جواب سوال بالا را اينطور بدهيم که اگر شما سئو سايت خود را براي پرسش هاي متداول کاربران از محصولات خود انجام ندهيد، شمااز مزيت سئو درست استفادهنکرده ايد. مثال: کجا ميتوانم مبل راحتي ارزان بخرم؟ کدام مبل فروشي مبل تمام چوب واقعي توليد مي کند؟  ورق طلا چيست؟ مبل ورق طلا بهتر است يا ورق نقره؟ برخي از سوالات کاربران از يک فروشگاه مبلمان است.  پاسخ به سوالات مخاطب در برند سازي اعتماد ايجاد ميکند به همين خاطر اين بخش اهميت زيادي دارد. اگر خدمات شما به نياز و خواست مخاطبان زيادي پاسخ دهد و مشتريان کالا و خدمات نام برند شما را  دائم ببينند يکي از گزينه هايي که آنها در نظر ميگيرند شما هستيد .  نياز نيست براي ديده شدن حتماً رتبه اول گوگل باشيد تنها کافيست دائم  جزء 5 رتبه اول گوگل باشيد.
توجه کنيدکه براي ديده شدن تيليغاتتان در فضاي آفلاين مانند راديو، تلويزيون، بنر شهري  هر روز ملزم به پرداخت هزينه هستيد و اين موضوع باعث مي شود که سئو کردن سايت نسبت به اين روش ها نرخ بازگشت سرمايه ROI  بالاتري داشته باشد. درواقع از نظر نرخ بازگشت سرمايه هيچ روش برندينگ آفلايني توان ندارد با سئو رقابت کند.