نکاتی که درباره خرید هاست باید به آن توجه کرد

خرید هاست خوب در عملکرد وب‌سایت تاثیر بسزایی دارد و این امر به‌طور شگفت‌انگیزی در ایجاد تجربه کاربری خوب، موثر است. به راحتی می‌توان فهمید که چقدر مهم است که یک سرور هاستینگ، وب‌سایت‌ شما را میزبانی کند. برای انتخاب یک سرور هاست، نکته اصلی سرعت بارگذاری بالا و آماده به‌کار بودن (آپتایم) همیشگی یعنی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته است. آماده به‌کار بودن ازین جهت دارای اهمیت است که در قدم اول ورود کاربر به وب‌سایت، باید وب‌سایت نمایش داده شود و بعد سرعت بارگزاری مطالب آن اهمیت پیدا می‌کند. در اغلب موارد، اگر وب‌سایت به سرعت باز نشود کاربر، وب‌سایت دیگری را باز می‌کند.

میانگین سرعت بارگزاری وب‌سایت، نباید بیشتر از ۵ تا ۸ ثانبه باشد. علاوه بر این، سرعت بارگذاری، نقش بسیار مهمی در سئو دارد. اخیرا گوگل از سرعت وب‌سایت به عنوان یکی از فاکتورهای مهم رده‌بندی موتور جستجوی خود استفاده می‌کند.
خرید هاست سریع‌تر، یعنی وبلاگ و وب‌سایتی کارآمدتر، که رتبه شما را در گوگل بالا می‌برد. نرخ تبدیل (Conversion Rate)، مستقیما به سرعت وب‌سایت شما وابسته است. باید بدانید که کاربر بیشتر از ۳ تا ۴ ثانیه برای بارگذاری صبر نمی‌کند. لذا سرعت پایین کاربر را فراری می‌دهد و باعث می‌شود نرخ تبدیل پایین بیاید و نرخ بازگشت (Bounce Rate)، یعنی تعداد کاربرانی که اولین بازدید آن‌ها آخرین بازدیدشان خواهد بود، بالا برود.
آزمایش‌ها مشخصاً نشان داده‌اند که وب‌سایت‌هایی با عملکرد بالاتر، به افزایش میزان فروش کمک می‌کنند و باعث کاهش ۹۰ درصدی نرخ بازگشت وب‌سایت خواهند شد. برای داشتن وب‌سایتی سریع، لازم است هنگام خرید هاست دقت عمل لازم را داشته باشید و چند نکته را رعایت کنید. در ادامه شما را با نکات مهم در خرید هاست خوب آشنا می‌کنیم.

دوره آزمایشی طولانی‌تر، کیفیت هاست بهتر

واضح است که آن دسته از شرکت‌هایی که بیش از ۳۰ روز، گارانتی بازگشت پول دارند بهترین انتخاب هستند؛ چون خدمات باکیفیت‌تری دارند و این کیفیت خوب در ارائه خدمات، تضمین‌کننده رضایت همیشگی مشتری‌های آن‌ها است.
در کل، این نشانه‌ خوبی است، که هنگام خرید هاست شرکتی بگوید هر وقت بخواهید هر پلنی را به هر دلیلی می‌توانید کنسل کنید و درخواست بازگشت پول خود را بدهید.

استفاده از ثبت‌کننده دامین جداگانه

مزیت استفاده از یک شرکت ثبت‌کننده دامین جداگانه، این است که این امکان برای شما فراهم می‌شود که به‌ راحتی به یک سرور هاست دیگر نقل مکان کنید. در بیشتر مواقع، بخاطر فعالیت‌های نادرست، حساب‌های میزبانی وب معلق می‌شوند. که در این زمان وب‌سایت شما به اصطلاح پایین می‌آید و از دسترس خارج می‌شود. این موضوع برای کاربر دردسر زیادی خواهد داشت. نقل مکان از این سرور سخت است، چون دامین در همین سرویس‌دهنده ایجاد شده است.
بهترین راه حل، انتقال دامین به یک ثبت‌کننده جداگانه از سرور هاست وب است. بعضی از افراد، برای آزمایشات و مطالعات سئو از دامین‌های رایگان استفاده می‌کنند.

دقت در روش‌های پرداخت هنگام خرید هاست

از معتبرترین و معروف‌ترین روش‌های پرداخت، می‌توان به Debit Card ،PayPal و Credit Card اشاره کرد. بهتر است سرویس‌هایی را برای هاستینگ وب انتخاب کنیم که دارای چندین روش پرداخت آنلاین هستند و مهم‌تر اینکه، خود ما هم امکان پرداخت به چندین روش را داشته باشیم. گاهی اوقات به دلیل پاره‌ای از مشکلات، کارت‌های اعتباری یا دبیت کارت‌ها مسدود می‌شوند و این امر باعث تاخیر در پرداخت‌ها و در نتیجه از دست دادن سرویس و یا کل وب‌سایت خواهد شد.

نبودن IP سرور در لیست سیاه

اگر شما یک بازاریاب ایمیلی هستید و می‌خواهید ایمیل‌ خود را روی سرور هاست کنید، باید مطمئن شوید که IP شما اسپم نیست. برای اطمینان از اینکه IP سرور انتخابی شما در لیست‌های سیاه قرار نگرفته باشد به ابزار نیاز دارید. به عنوان راحت‌ترین ابزار، استفاده از Spam Haus Black List را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

پشتیبان‌گیری دوره‌ای

در واقع، این هم یکی از امکانات ارائه دهنده‌های فضای میزبانی وب است که هنگام خرید هاست باید به آن توجه کنید. در زمان خرید هاست، باید شرایط پشتیبان‌گیری را بررسی کنید. این‌کار، از هر نوع از دست دادن داده، جلوگیری می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که به‌ راحتی داده‌های خود را بازیابی کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، ابزارهای زیادی برای پشتیبان‌گیری مثل CMS tool در دسترس شما است. در Cpanel نیز امکان ارائه Backup برای شما فراهم است. می‌توانید با استفاده از امکان وظایف زمان بندی شده، از سرور بخواهید به صورت اتوماتیک از داده‌های شما در بازه زمانی مورد نظرتان پشتیبان‌گیری کند.
استفاده از رمزعبورهای قوی و تغییر دوره‌ای آن‌ها
استفاده از رمزهای عبور قوی برای جلوگیری از خطرهای احتمالی هک شدن، یکی از اقدامات ضروری است که باید به آن توجه داشته باشید.
بیشتر گروه‌های هک، برای حمله از اسکریپت‌ها استفاده می‌کنند. با این هدف که بتوانند کنترل وب‌سایت را به دست گیرند. هک شدن، یکی از اصلی‌ترین دلایل بسته شدن کسب‌و‌کارهای آنلاین است. پیشنهاد ما، استفاده از رمزعبورهای قوی و تغییر دادن دوره‌ای آن، مثلا یک بار در ماه است. همچنین از ترفندهای مورد نیاز برای امن نگه‌داشتن فضای پس‌زمینه (add-ons) استفاده کنید.

بررسی مداوم «آماده به‌کار بودن هاستینگ»

لطفا چیزی که شرکت‌های هاستینگ می‌گویند را باور نکنید! خرید هاست اشتراکی، با تعداد فراوانی دامنه‌های متصل به آن، باعث استفاده بیش از حد از منابع سرور می‌شود. فعالیت هم‌زمان چندین وب‌سایت و آماده ‌به‌کار شدن آن‌ها باعث می‌شود، که سرور در بیشتر اوقات پایین بیاید. با این حال، یکی از بهترین راه‌حل‌ها این است که خود شما میزبانی آماده به‌کار بودن وب‌سایت را به‌عهده بگیرید. این‌کار به وسیله ابزارهای رایگانی مثل Uptime Robot ،Pingdom و WHSR Uptime Monitor قابل اجرا است.

نگه‌داشتن نسخه پشتبان

اگر مشکلی با هاست کنونی‌ خود دارید، از تغییر سرور هاستینگ نترسید. این‌کار بسیار راحت است و تاثیری روی رتبه گوگل وب‌سایت شما ندارد. کافی است آخرین نسخه پشتیبان وب‌سایت خود را به شرکت دیگری ارائه نمایید.