نقش برچسب در سئو چيست | راهنماي کامل استفاده از تگ ها (Tags)

برچسب چيست

از دسته بندي و برچسب گذاري براي نمايش بهتر مقاله ها و مطالب وبلاگ در سايت استفاده مي شود . دسته بندي در يک سايت باعث مي شود که محتواي سايت در يک حوزه مشخص توليد و ارائه شود . نويسنده محتوا يا توليدکننده محتوا به راحتي با چهارچوبي مشخص مطالب را تهيه و در دسته بندي خاص خود قرار مي دهد تا کاربران سايت به وسيله آن بتوانند مطالب مدنظر خود را انتخاب کنند .
معمولا تعداد دسته بندي ها براي سايت بين 5 تا 8 است ( بستگي به نوع وب سايت دارد ) . برچسب گذاري هم با اين هدف انجام مي شود و اين دو در کنار هم باعث بهبود جستجو مطالب و محتوا در وب سايت مي شود . برچسب گذاري به محتواي شما دسته بندي خاص و کوچکي مي دهد ولي دسته بندي به موضوع محتوا توجه مي کند .
برچسب بايد کوتاه باشد
يک قانون کلي در بر چسب گذاري آن است که بايد کوتاه باشند و در زبان فارسي بهتر است که حداکثر از سه کلمه استفاده کنيد. استفاده از عبارات طولاني يا جمله روش درستي نيست. شما بايد در چند عبارت کوتاه تمام موضوعاتي که به نوشته مربوط ميشوند را تعيين کنيد.

تعداد برچسب هاي يک نوشته کم باشد

استفاده از Tag به هدف راهنمايي کاربران در يافتن مطالب مرتبط انجام ميگيرد. با زياد کردن تعداد آنها موجب سردرگمي کاربران، زياد شدن بيش از حد صفحات سايت و ايجاد دسته بندي هايي کم استفاده و نامناسب خواهيد شد. در نظر داشته باشيد که گوگل زمان مشخصي را در روز براي بررسي و ايندکس سايت شما اختصاص ميدهد، زياد بودن صفحات بي استفاده موجب ناديده گرفته شدن صفحات اصلي سايت و گمراه کردن روبات هاي گوگل خواهد شد.
همه ما براي دسترسي بهتر کاربران به مقالات، محصولات و ساير محتواهاي خود، آنها را دسته‌بندي مي‌کنيم. اين دسته‌ها در واقع موضوعات اصلي سايت ما هستند. موضوعاتي که قرار نيست به اين راحتي‌ها تغيير کنند و تمام مطالب يا محصولات ما در يک يا چند تا از آنها قرار مي‌گيرند. دسته‌بندي‌هاي يک وب‌سايت يا وبلاگ معمولاً از طريق منوي اصلي آن قابل دسترسي هستند و کاربر به راحتي مي‌توان به صفحه مخصوص هر دسته مراجعه کند. اما بسيار پيش مي‌آيد که چند مقاله، محصول يا ... داراي موضوع يا ويژگي‌هاي يکساني باشند. شباهت‌هايي که در دسته‌بندي کلي ما مشخص نشده‌اند. اما قطعاً خوب خواهد بود اگر بتوانيم اين شباهت‌ها را به نحوي طبقه‌بندي کنيم که ساختار کلي سايت ما بهتر شود و کاربرها راحت‌تر از آن استفاده کنند. اينجاست که مفهوم برچسب مطرح مي‌شود. در واقع کافي است که ما يک برچسب براي موضوع يا ويژگي مد نظر خود ايجاد کنيم و اين برچسب را بر روي تمام محتواهاي مرتبط بچسبانيم.

چرا ديگر برچسب ها بي فايده است

ببينيد گوگل اخيرا به محتوا اهميت فرواني ميدهد و لينک هاي داخلي برايش اهميت دارد ديگر زمان ان گذشته است که با تعداد زيادي تگ بتوان رتبه خوبي براي مطالب گرفت شما ميتوان در يک مطلب براي کلماتي که ميخواهيد در تگ قرار دهيد در داخل متن به خود مطلب لينک دهد در ابتدا متن البته بيشتر از يک مورد توصيه نميشود به طور کلي استفاده از tags غير استاندار اثر منفي بدي ميگذارد حال بعضي دوستان ميگويند ما تگ ميگذاريم و نتيجه ميگيريم ببينيد دليل موفقيت شما صرفا بر چسب ها نيستند بعضي سايت هاي اعتباري بسيار زيادي دارند و چه تگ بگذارند و چه نگذارند ايندکس ميشوند و دليل موفقيت انها تگ نيست چون در گذشته با تگ جواب گرفته اند و همان روال را ادامه داده اند فکر ميکنند هنوز هم تگ است که انها را موفق نگه داشت است اما نميدانند اعتبار سايت باعث ايندکس سريع و رتبه بهتر مطلبشان است نه تگ, بزاريد چند مورد از استانداردهاي اين روش بگم البته بازهم ميگوييم استفاده نکردنش بهتر از استفاده کردنش است.

تفاوت کاربردي ميان دسته و برچسب به صورت قراردادي وجود دارد

دسته‌ها معمولا به صورت درختي تعريف مي‌شوند براي مثال دسته‌ي اخبار چندين زيردسته‌ي ديگر به نام اخبار علمي، اخبار اجتماعي و اخبار فرهنگي را در خود جاي مي‌دهد. در طرف ديگر برچسب‌ها معمولا يک سطحي هستند.
دسته‌ها معمولا در تعداد کم و از پيش‌تعريف‌شده هستند ولي برچسب‌ها در تعداد زياد و هنگام ايجاد محتوا بسته به محتوا، ايجاد مي‌شوند. براي مثال يک خبر مي‌تواند در دسته‌ي «اخبار علمي» قرار بگيرد و 10 برچسب که اغلب کلمات کليدي آن خبر هستند داشته باشد.
دسته‌ها معمولا براي موضوع‌هاي عمومي به کار مي‌روند ولي برچسب‌ها وارد جزئيات مي‌شوند. براي مثال دسته‌ي «آموزش وردپرس» و برچسب‌هاي: «منو، وردپرس، افزونه، سئو» مي‌توانند به يک نوشته متصل شوند.
دسته‌ها ممکن است گزينه‌هايي خوب براي قرارگيري در منوهاي اصلي سايت باشند ولي برچسب‌ها کمتر اين ويژگي را دارند.

دسته بندي ها دقيقا چه هستند؟


تا قبل از انتشار نسخه 2.3 وردپرس، دسته بندي ها فقط براي سازمان دهي نوشته ها در وردپرس بودند، بنابراين شما تا قبل از اينکه از آنها بشنويد از آنها استفاده مي کرديد. در اصل، شما نميتوانيد حتي يک پست را بدون دسته بندي منتشر کنيد (حتي پست هاي دسته بندي نشده هم دسته بنديِ “دسته بندي نشده” خود را دارند). اين جريان اما تغيير کرد، نگاه متخصص هاي سئو به دسته بندي ها بيشتر معطوف شد و با افزايش قابليت هاي سئو در وردپرس، سئوکار ها تصميم گرفتند بهتر از آن استفاده کنند.

چرا نبايد از برچسب ها داخل منو سايت استفاده کرد

داشتن آيتم ها زياد براي منو يک وب سايت باعث سردرگمي کاربر داخل سايت مي شود. پس نبايد از برچسب ها داخل منو استفاده کرد. چون آيتم هاي منو بسيار زياد مي شود و کاربر داخل سايت دچار سردرگمي مي شود که اين کار نتيجه اش ترک سريع سايت توسط کاربر مي باشد که به سئو سايت ضرر مي رساند و رتبه سايت در نتايج موتورهاي جستجو کاهش مي يابد. اگر يک وب سايت در زمينه طراحي وب سايت و سئو سايت فعاليت مي کند و همچنين داخل آن مقالاتي وجود دارد و تعداد مقالات در مورد گوگل و ربات هاي گوگل بسيار است، صحيح نمي باشد که داخل منو قسمتي به نام گوگل را ايجاد نماييم فقط به خاطر اين که مطالب گوگل بسيار است. چون اين کار مرتبط با موضوع وب سايت نمي باشد. يک نکته بسيار مهم در استفاده از برچسب ها اين مي باشد که نبايد برچسب ها هم نام با آيتم هاي منو اصلي سايت باشد. چون که مواجه شدن با محتواي يکسان در منو ها و برچسب ها تاثيري منفي بر روي سئو سايت مي گذارد.

استفاده صحيح از برچسب ها مي تواند روش هوشمندانه اي براي کسب حداکثر ترافيک از نتايج جستجو باشد. به خاطر داشته باشيد که در تعريف برچسب هاي جديد سخت گيري زيادي داشته باشيد. وبلاگ خود را هيچگاه به واسطه برچسب هايي که هيچ وقت جستجو نمي شوند، به انبوهي از برچسب هاي بي استفاده تبديل نکنيد. تنها استفاده از نهايتا چهار تا پنج برچسب در هر مطلب کافيست.

دقت داشته باشيد که قانوني در تعداد برچسب هاي يک صفحه وجود ندارد و اين اعداد تنها براي مديريت بهتر اين کار به شما گفته شده است. تعداد برچسب هاي کمتر و استفاده بيشتر از برچسب هاي موجود مي تواند شانس آن ها را در کسب رتبه بالاتر افزايش دهد.