ريپورتاژ آگهي چيست | مزايا و ويژگي هاي ريپورتاژ آگهي مؤثر

 رپورتاژ يعني چه

به معني گزارش است که از کلمه ريپورت گرفته شده است ، repotrage يک کلمه فرانسوي است . رپورتاژ در حوزه تبليغات اينترنتي و سئو سايت به عنوان يک گزارش يا مصاحبه براي معرفي برندها يا اشخاص در سايت هاي خبري مطرح شده است و بصورت يک حبر تبليغاتي منتشر ميشود. همچنين يکي از بهترين روش‌هاي تبليغات اينترنتي و برندسازي است که بزرگترين برندهاي دنيا براي معرفي محصولات و خدمات جديد خود از آن استفاده ميکنند و به اين دليل تاثيرگذاري بالايي دارد که نوعي تبليغات غيرمستقيم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بيشتر اعتماد ميکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه ميکنند . درواقع رپورتاژ آگهي يک خبر تبليغاتي است که در قالب يک مصاحبه يا گزارش و يا مقاله در خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي خبري پربازديد منتشر ميشود که شامل يک تيتر جذاب ، چند پاراگراف متن و عکس و هايپرلينک فالو ميباشد.
درواقع شما مطلبي درباره محصول يا خدمات سايت خود آماده ميکنيد و در ان 4 کيورد و کلمه مورد نظرتان را انتخاب و آن هارا به سايت خودتان لينک ميکنيد تا در سايت پذيرنده آگهي خبري قرار بگيرد و با ارتقا رتبه سايت شما و شناسايي شما در گوگل به عنوان يک سايت مرجع هم بازديد شما افزايش پيدا کند , هم ورودي گوگل بيشتري داشته باشيد هم درامد خود را افزايش بدهيد. به عقيده ما خريد رپورتاژ گامي بزرگ در پيشي گرفتن از رقبا در سال 2017 است چرا که اکثر وبمستران در فضاي مجازي از قابليت ها و تاثيرگذاري اين نوع آگهي غافل هستند و اين فرصتي خوب براي پيشرفت کردن است !

انواع رپورتاژ : همان طور که گفتيم رپورتاژ داراي انواع مختلفي هست اما از مهم ترين انواع رپورتاژ آگهي ميتونيم به : رپورتاژ آگهي رسانه اي مثل : رپورتاژ آگهي تلويزيوني ، رپورتاژ آگهي نوشتاري در مجلات ، روزنامه ها ، رپورتاژ آگهي اينترنتي اشاره کنيم

مزاياي رپورتاژ آگهي چيست

به گفته آمار، کساني که در ژوئيه 2016 از اين سرويس استفاده کرده‌اند، 94% افزايش آگاهي در بين مصرف کنندگان را گزارش کرده‌اند. همچنين، 69% نيز گزارش کرده‌اند که ارزش برند (Brand)آنها افزايش يافته است. خبر خوب اين است که اين سرويس باعث افزايش بسياري فاکتور مثبت ديگر همچون ترافيک وب، سرنخ‌هاي فروش درونگرا، بهبودي در سئو (SEO يا Search Engine Optimization) ،و در نهايت، فروش نيز مي‌شود.

نکات ريپورتاژ آگهي مؤثر

  • درج تصوير جذاب


اگر قرار است در رپورتاژ تصويري به کار برده شود ، حتما تصوير جذاب و متفاوتي باشد چرا که برخي افراد به دنبال ديدن عکس ، به خواندن مطالب پيرامون آن نيز ترغيب مي شوند.

پس بايد به اين نکته توجه کرد که يک رپورتاژ آگهي موثر ، بايد براي مخاطب جذابيت داشته باشد، چه جذابيت بصري و چه جذابيت نوشتاري.
 

  • درج کلمات کليدي

کلمات کليدي بايد به صورت دقيق در متن قرار گيرد ، مي توان براي بهتر خوانده شدن متون و فهم راحت تر جملات ، بعضي از کلمات مهم و کليدي متن را Bold  کرد يا با رنگي ديگر نوشت تا توجه خواننده به آن جلب شود .
همچنين با استفاده از لينک دار کردن کلمات کليدي مربوط به کسب و کار خود ، مي توانيد از سايت منتشر کننده ،  لينک مفيدي به سايت خود دريافت کنيد که اين لينک ها ( بک لينک ها ) بر افزايش  قدرت دامنه ي شما و هم چنين صعود سايت شما در رتبه بندي نتايج جستجوي گوگل (‌و ساير موتورهاي جستجو ) تاثير بسيار زيادي خواهد داشت.

بهينه کردن صفحه هدف

صفحه تبليغاتي را بهينه طراحي کنيد. صفحه هدف بايد کاربر پسند، جذاب و بهينه و بدور از تبليغات اضافي طراحي شود، چون باعث مي شود که کاربر نتواند بر روي محتواي تبليغاتي شما تمرکز کند و مداوم به لينکها و تبليغاتي که در گوشه و کنار صفحه گذاشته ايد مراجعه مي کند و به هدفي که شما پيشبيني کرده ايد، نمي رسد

انتخاب درست URL

url را درست و بهينه انتخاب کنيد. طراحي بهينه آدرس url يکي از موارد مهم و با اهميت در مبحث سئو مي باشد پس بنابراين در آدرس دهي صفحات سايت خود دقت کنيد.


نکات اصلي در لينک گذاري داخل رپورتاژ آگهي:‌

يکي از بهترين کاربردهاي رپورتاژ آگهي ايجاد بک لينک دائمي براي وبسايتمان است پس سعي کنيد لينک گذاري را طوري انجام دهيد که بعداً پشيمان نشويد.

يادتان باشد بيشتر، بهتر نيست پس سعي نکنيد رپورتاژ آگهي خود را غرق در لينک کنيد. پيشنهاد ما حداقل 3 و حداکثر 5 لينک است.
لينک ها را بر روي تمام صفحات مهم وبسايتتان پخش کنيد.( صفحه اصلي سايت حتماً جزء لينک هاي رپورتاژ باشد)
لينک هايي را درج کنيد که از ثبات و اهميت آنها در آينده کسب و کار خود مطمئن باشيد ( صفحاتي که احتمال حذف شدن به هر دليلي نداشته باشند)
لينک هايي را انتخاب کنيد که بر روي حوزه تخصصي کسب و کارتان متمرکز است (صفحات جانبي خارج از تمرکز وبسايت را لينک نکنيد)
در انتخاب آنکرتکست‌ها سعي کنيد تنوع به خرج دهيد و از ابزارهايي مانند گوگل ترند براي انتخاب بهترين کلمه کليدي استفاده نماييد.

اشتباهات رايج در ريپورتاژ آگهي

درست است که ريپورتاژ آگهي – رپرتاژ آگهي يک قاعده خاص دارد، اما به اين دليل نيست که شما مانند يک مقاله دانشگاهي بخواهيد متن رپرتاژ آگهي خود را بنويسيد. اين گونه سبک نوشتن اين نکته را به مخاطب القاء مي کند که شما تنها قصد داريد اطلاعاتي را به خواننده دهيد. اما اين طور نيست پس اين اشتباه را هرگز انجام ندهيد. متن مقاله را طوري ننويسيد که خواننده وقتي به جايي از متن شما رسيد ديگر علاقه اي به خواندن ادامه مطلب نداشته باشد. همه بخش هاي متن بايد جذاب و مفيد باشد. پس از کوتاه نويسي هرگز نترسيد.
 

ديدگاه گوگل درباره ريپورتاژ

آيا گوگل با بک لينک هاي درون رپورتاژ موافق است

گوگل با با بک لينک هاي  پولي مخالف است زيرا خواهان يک رقابت سالم و طبيعي مي باشد و مي خواهد کساني که شايسته هستند به رتبه هاي برتر دسترسي پيدا کنند. بنابراين گوگل رپورتاژ را هم يک روش لينک سازي درست نمي داند. پس دليل اين همه تلاش براي خريد بک لينک هاي پولي و ريپورتاژ خبري در چيست؟ پاسخ اين سوال کاملا مشخص مي باشد، در بيشتر موارد گوگل راهي براي تشخيص بک لينک طبيعي و مصنوعي از هم ندارد اين بدان معناست که گوگل توانايي تفکيک يک رپورتاژ از يک مقاله را ندارد. در واقع گوگل تنها از طريق چک کردن به صورت دستي و توسط نيروي انساني قادر به تفکيک يک مقاله از يک رپورتاژ  مي شود. همين دليل سبب شد تا گوگل يکي از بزرگترين سايت هايي که از رپورتاژ خبري استفاده مي کرد را جريمه کند تا بدين وسيله بتواند صاحبين سايت هاي ديگر را بترساند.